21

ژوئن
2019

سازمان ملل متحد: بیش از 70 میلیون نفر به اجبار در سراسر جهان آواره شده اند

Posted By : کاناداهوم/ 294

بر اساس گزارش جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیش از 70 میلیون نفر به علت جنگ، درگیری و آزار و اذیت در سراسر جهان به صورت اجباری آواره شده اند. این در حالی است که کشورهای در حال توسعه بیشترین شمار این پناهجویان را در مرزهای خود جا داده‌ اند. یافته‌ ها حاکی از آن است که تعداد آوارگان در سراسر جهان از جمعیت فعلی کشور فرانسه بیشتر است. این بالاترین سطح از آماری است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حدود 70 سال گذشته تجربه و ثبت کرده ‌است.

بیشتر این افزایش بین سال‌ های 2012 تا 2015 رخ داده‌ است و عمدتا در اثر جنگ سوریه ایجاد شده ‌است. اما دیگر درگیری‌ ها در منطقه خاورمیانه مانند درگیری‌های عراق و یمن، و بخش‌ هایی از جنوب صحرای آفریقا مانند جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و سودان جنوبی نیز در آن نقش داشتند. جابجایی جریان عظیمی از پناهندگان روهینگیایی به بنگلادش در پایان سال 2017، به افزایش این آمار کمک کرد.

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان ملل، از مجموع این 70.8 میلیون نفر، 41.3 میلیون نفر در کشور خود آواره شده اند، 25.9 میلیون نفر پناهنده شده اند و 3.5 میلیون نفر دیگر نیز متقاضی پناهندگی هستند. این در حالی است که مسئولین این سازمان، بیان ارقام فوق را “محافظه کارانه” خوانده اند.

سوریه با 6.7 میلیون نفر، افغانستان با 2.7 میلیون نفر و سودان جنوبی با 2.3 میلیون نفر در صدر کشورهای دارای بیشترین تعداد آواره قرار دارند.

همچنین در میان کشورهای پذیرنده پناهندگان، ترکیه با 3.7 میلیون نفر، پاکستان با 1.4 میلیون نفر، اوگاندا با 1.2 میلیون و سودان و آلمان هر یک با 1.1 میلیون نفر قرار گرفته ‌اند.

همچنین در سال 2018، تعداد افراد آواره به دلیل جابجایی آوارگان داخلی در اتیوپی و افرادی که از ونزوئلا فرار می‌ کردند، افزایش یافت. این گزارش ادعا می‌ کند که تنها بخش کوچکی از افراد آواره شده به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا در یافته‌های آن منعکس شده ‌است. براساس اطلاعات دریافتی از سوی دولت‌ ها، ونزوئلا تاکنون حدود چهار میلیون نفر آواره داشته ‌است که یکی از بزرگ‌ ترین بحران های مربوط به جابجایی آوارگان در سال ‌های اخیر بوده‌ است. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفته است بیم آن می ‌رود که تا پایان سال 2019، یک میلیون نفر دیگر به شمار پناهجویان این کشور افزوده شود.

در میان این 70.8 میلیون نفر که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام گردیده، سه گروه اصلی وجود دارند که عبارتند از:

گروه اول از پناهندگان یا مردمی که مجبور به ترک وطن خود به دلیل نزاع، جنگ یا آزار و اذیت می‌ شوند، تشکیل شده‌ است. در سال 2018، تعداد پناهندگان به حدود 25.9 میلیون نفر در سراسر جهان رسید که 500 هزار نفر بیشتر از سال 2017 بوده است.

گروه دوم مربوط به افراد جویای پناهندگی است. کسانی که در خارج از کشور مبدا خود و تحت حمایت های بین ‌المللی قرار دارند، اما در انتظار دریافت نتیجه وضعیت پناهندگی خود می باشند. در پایان سال 2018، حدود 3.5 میلیون نفر منتظر تصمیم گیری برای درخواست پناهندگی خود بودند.

این دو گروه به همراه یکدیگر نزدیک به 30 میلیون نفر از آوارگان سراسر جهان را تشکیل می دهند. حدود نیمی از پناهجویان جهان را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند که بسیاری از آنها خردسالان رها شده هستند. آنها اغلب، سال ‌ها در کمپ‌ های مختص آوارگان در کشورهای میزبانی که قادر به جذب تعداد زیاد پناهنده نیستند، گرفتار می شوند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.