02

مه
2019

رکوردشکنی حضور مردم آلبرتا در انتخابات ۲۰۱۹

Posted By : کاناداهوم/ 406

فارغ از اینکه نتایج انتخابات آلبرتا در سال 2019 به نفع چه فرد یا حزبی بوده است، همه آلبرتایی ها باید حداقل به یک چیز افتخار کنند: میزان مشارکت 1.9 میلیون نفری مردم این استان در طول چند دهه اخیر بی‌ سابقه بوده است.

ستاد انتخابات آلبرتا روز جمعه‌ گذشته آمار غیررسمی شمارش آرا را اعلام نمود که بر این اساس 1،880،508 آلبرتایی در این رای گیری شرکت کرده اند و رای خودشان را به صندوق انداخته اند.

با توجه به اینکه 2،643،453 نفر برای شرکت در این انتخابات استانی ثبت نام کرده بودند، به نظر می رسد نرخ مشارکت مردم در تعیین دموکراسی حدود 71.1 درصد بوده است که حتی بالاتر از پیش بینی های اولیه پس از انتخابات بوده است.

اطلاعات مربوط به سوابق برگزاری انتخابات در آلبرتا تنها از سال 1975 موجود است، اما به توجه به شواهد موجود می‌توان گفت که نرخ مشارکت در انتخابات سال 2019 بیشتر از هر انتخابات دیگری در طول 44 سال گذشته بوده است.

طبق اطلاعات وب سایت استانی، بالاترین میزان مشارکت مربوط به 22 آگوست سال 1935 بوده است که 81.8 درصد از رای دهندگان واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند. کمترین میزان رای دهندگان هم مربوط به 11 سال پیش یعنی سال 2008 می باشد که حدود 40.6 درصد از واجدین شرایط در آن مشارکت داشتند.

با نگاهی به آمار بقیه استان‌های کانادا متوجه می شویم که میزان مشارکت در آلبرتا معمولا بالاتر از حد متوسط بوده است در حالی که میزان مشارکت در استان بریتیش کلمبیا در دهه گذشته حدود 55 درصد بوده است و انتاریو از سال 1995 تاکنون مشارکتی بالاتر از 60 درصد به خود ندیده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.