14

جولای
2019

رونمایی کانادا از پایلوت ۳ ساله اقامت دائم برای کارگران واجد شرایط

Posted By : کاناداهوم/ 291

تابستان و پاییز را که پشت سر بگذاریم، و پا به سال 2020 بگذاریم، خبرهای خوبی برای آندسته از متقاضیان مهاجرت به کانادا که در بخش کشاورزی و صنایع غذایی سابقه کار و تخصص دارند خواهیم داشت! البته این مسیر مهاجرتی جدید مخصوص کارگران خارجی موقتی شاغل در کانادا است اما این دسته از کارگران که در بخش کشاورزی کانادا سابقه کار دارند می توانند از طریق این مسیر مهاجرتی به اقامت دائم دست یابند.

این پایلوت سه ساله به نگهداری کارگران خارجی غیرفصلی و با تجربه در صنایع غذایی و کشاورزی کانادا کمک می کند. دولت کانادا گفته است که این صنعت در سال 2018 ، بالغ بر 66.2 میلیارد دلار صادرات داشته است و از هر 8 شغل کانادا یک شغل در این صنعت وجود دارد؛ با این حال بخش هایی نظیر فراوری گوشت و تولید قارچ با مشکل پیدا کردن و نگهداری کارگران جدید روبرو هستند”.

شرایط

در حال حاضر کارگران خارجی که روی مزرعه کار می کنند و از طریق برنامه کارگر ماهر موقتی به صورت فصلی وارد کانادا شده اند، تنها ویزای کار موقتی دریافت می کنند و هیج راهی برای اخذ اقامت دائم پیش روی خود ندارند. مشاغل و صنایعی که در این پایلوت جدید که به Agri-Food Immigration Pilot موسوم است لحاظ شده اند عبارت اند از:

از طریق این پایلوت، سالانه حد اکثر 2 هزار و 750 درخواست جهت رسیدگی پذیرفته می شود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که این تعداد با احتساب اعضای خانواده ها به حدود 16 هزار و 500 نفر مقیم دائم طی دوره ی سه ساله این پایلوت مهاجرتی می رسد. آقای Rodger Cuzner، دبیر پارلمانی وزارت کار و توسعه ی نیروی کار کانادا گفته است که ” باید به کارگران خارجی موقتی که وارد کانادا می شوند و در پر کردن جایگاه های شغلی این کشور سخت کوشی از خود نشان می دهند، فارغ از شغلی که دارند، شانسی جهت اقامت دائم داده شود”.

گفتنی است این پایلوت مهاجرتی در پی سایر اقداماتی است که کانادا اخیرا برای فراهم کردن مسیر اقامت دائم برای کارگران خارجی موقتی ایجاد کرده است. از جمله این اقدامات می توان به برنامه های مخصوص پرستاران خانگی و تخصیص 2 هزار سهمیه برای کارگران خارجی موقت که مهارت های متوسط دارند اشاره نمود.

در زیر شرایط Agri-Food Immigration Pilot آورده می شود:

آنگونه که دولت فدرال کانادا اعلام کرده است جزییات بیشتر این پایلوت از اوایل سال 2020 منتشر خواهد شد و متعاقبا به اطلاع شما همراهان گرامی کاناداهوم خواهد رسید.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.