02

ژوئن
2019

رونمایی کانادا از پایلوت جدید برای اعضای خانواده های مهاجران

Posted By : کاناداهوم/ 323

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا خبر از پایلوت دو ساله ی جدیدی داده است که به موجب آن، برخی از اعضای خانواده مهاجرین که قبلا درخواستشان برای اقامت دائم رد شده بوده می توانند مجددا برای اقامت دائم و پیوستن به عزیزانشان تقاضا ارائه کنند.

اما کدام اعضای خانواده ها؟ واقعیت این است که آندسته از اعضای خانواده که مهاجرین را تا کانادا همراهی نکرده اند، و مهاجر متقاضی اسپانسری هم نامی از آنها نبرده و مقامات اداره مهاجرت هم هنگام بررسی تقاضای اسپانسری، پرونده آنها را بررسی نکرده اند می توانند از این پایلوت مهاجرتی استفاده کنند. این اعضای خانواده، به موجب بند 117(9)(d) مقررات حفاظت از مهاجران و پناهندگان، واجد شرایط اسپانسرسیپ خانوادگی نبوده اند.

تدابیری جدید برای کارگران و خانواده های آسیب پذیر  

این ممنوعیت مادام العمر همیشه محل مناقشه و بحث بوده است و شورای پناهندگان کانادا از آن به عنوان “مانع اصلی پیوستن مهاجرین به اعضای خانواده شان” نام برده است. اداره مهاجرت هم گفته است که این بند قانونی تاثیر مخربی بر پناهندگان و مهاجرین آسیب پذیر که نمی توانند اسپانسر اعضای خانواده خود شوند دارد.

آنگونه که احمد حسین گفته است، “دولت فدرال اذعان دارد که این قانون ناعادلانه است. مهاجرینی که اخیرا به کانادا آمده اند و در بدو ورود نتوانسته اند نامی از اعضای درجه یک خانواده خود ببرند، نمی توانند اسپانسر آنها شوند. ما امروز می خواهیم این مشکل را بر طرف کنیم”.

اداره مهاجرت کانادا گفته است که این پایلوت مشکل پناهندگانی که تغییر مکان داده شده اند، پناهندگانی که کانادا وظیفه حفاظت از آنها را دارد و یا مهاجرینی که خودشان به عنوان همسر، فرزند یا پدر و مادر مورد اسپانسر شدن قرار گرفته اند را بر طرف می کند.

این پایلوت مهاجرتی مختص اسپانسرشیپ، از ۹ سپتامبر سال جاری تا ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ فعالیت خواهد داشت و اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که تقاضاهایی که هم اکنون در حال رسیدگی هستند، از این پایلوت سود می برند.

از تاریخ ۴ ژوئن سال جاری، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به کارگرانی که ویزای کاری مختص یک کارفرما دارند و در وضعیت شغلی نامناسبی قرار دارند اجازه خواهد داد تا درخواست خود را برای ویزای کار باز ارائه کنند. بدین ترتیب کارگران می توانند کارفرمای خود را بلافاصله ترک کنند و وضعیت اقامتی خود را هم حفظ کنند و شغل دیگری پیدا کنند.

همچنین، قرار است اداره مهاجرت از تاریخ ۲۶ جولای تغییراتی اعمال کند که به موجب آن، تازه واردانی که مورد خشونت خانوادگی قرار گرفته اند می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای درخواست ویزای اقامت موقت ارائه کنند. این ویزا، به این دسته از مهاجرین این امکان را می دهد که وضعیت اسکان و اقامت خود را حفظ کنند و ویزای کار و بیمه درمانی دریافت کنند.

علاوه بر همه اینها، اداره مهاجرت، شهروندی و پناهدگی، درخواست اقامت دائم افرادی که در معرض خشونت خانوادگی قرار دارند را بنا به علل بشردوستانه و عاطفی تسریع می بخشد. احمد حسین همچنین گفته است ” هیچ کارگری، به خاطر بدرفتاری در محل کار با اوُ  نباید مدام نگران اخراج شدن باشد. هیچ فردی نباید برای به خطر افتادن وضعیت اقامتی خود، تن به تحمل خشونت خانوادگی دهد”.    

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.