15

مارس
2019

روند رو به رشد زندگی مجردی در کانادا باعث ایجاد فرصت هایی برای کسب و کارها می شود

Posted By : کاناداهوم/ 390

یکی از جوامع سریع الرشد در کانادا و در سراسر دنیا، یعنی افرادی که به تنهایی زندگی می کنند؛ مدت ‌ها توسط شرکت ها، کسب ‌و ‌کارهای بزرگ و سیاستمداران نادیده گرفته شده است، اما به نظر می رسد این وضعیت در حال تغییر می باشد.

Jean-Pierre Bissonnette، یک فیزیکدان پزشكی 52 ساله در بیمارستان Princess Margaret كه خود را به عنوان بخشی از گروه افرادی كه به زندگی مجردی روی آورده اند می داند، می گوید:”شرایط جامعه به  وضعیت خانواده ها متکی است.”

سرشماری سال 2016 کانادا نشان داد که برای نخستین بار در تاریخ این کشور، زندگی تک ‌نفره بیش از هر زمان دیگری به یکی از سبک های رایج زندگی تبدیل شده ‌است. آمار نشان می دهد حدود چهار میلیون کانادایی در سال 2016 به تنهایی زندگی می‌ کردند که این تعداد در سال 1981 حدود 1.7 میلیون نفر بوده است.

آنها حدود 28.2 درصد از جمعیت 14.1 میلیون نفری خانوارها را تشکیل می دهند که در واقع تعدادشان از زوج‌ های با فرزند یا بدون فرزند، خانواده‌ های تک ‌والده و خانوارهای چند نفره بیشتر است. این افزایش به این دلیل است که در حال حاضر افراد دیرتر ازدواج می‌کنند، بیشتر طلاق می‌گیرند، همسرانشان را از دست می دهند و برای مدت زمان‌ هایی طولانی‌ تر مجرد باقی می ‌مانند.

برخی از کسب ‌و ‌کارها تلاش کرده ‌اند با افزایش گزینه های خرید، برطرف کردن موانع سفر یا ایجاد مسکن‌ تک ‌نفره بیشتر، پاسخگوی این نیازهای متغیر باشند. Sylvain Charlebois، استاد سیاست های توزیع مواد غذایی در دانشگاه دالهوزی می گوید سوپرمارکت‌ های زنجیره‌ای کانادا فضای اختصاص داده شده به توزیع غذاهای آماده که مناسب افراد مجرد گرفتار و ثروتمندتر می باشند را بیشتر کرده‌ اند.

Tracey Nesbitt، سردبیر مجله Solo Traveler می گوید تعداد رو به رشدی از شرکت ‌های مسافرتی در حال ایجاد شرایطی برای تسهیل سفر مسافران تنها می باشند، زیرا تقاضای سفر افراد مجرد به ویژه در میان زنان افزایش شدیدی داشته است. برخی از این شرکت ها از دریافت هزینه‌ های اضافی سفر انفرادی چشم پوشی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به مسافران مجرد اجازه می‌دهند تا از اتاق ‌ها و میزهای غذای عمومی استفاده کنند. برخی از کشتی‌ های کروز نیز به تعداد اتاق های تک نفره خود افزوده اند.

شرکت های هواپیمایی از جمله ایرکانادا، ترنست (Transat) و سان‌ وینگ (Sunwing) پکیج های انفرادی معرفی کرده‌ اند که بدون دریافت هیچ گونه هزینه اضافی، بسته ‌هایی جامع برای سفر افراد تنها به مکزیک و کارائیب ارایه می‌ کنند.

به عنوان مثال، شرکت Transat از زمان تاسیس آن در سال 2015 تاکنون امکانات خود را دو برابر نموده به طوری که در حال حاضر امکان استفاده از 39 اقامتگاه در 19 مقصد گوناگون در 10 کشور مختلف فراهم شده است که پذیرای حدود 8 هزار مسافر مجرد و تنها در طول سال می باشند.

گزارش مرکز آمار کانادا که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که امروزه تعداد مردان بیشتری، چه افرادی که طلاق گرفته اند و چه آنهایی که جدا زندگی می کنند، نسبت به گذشته تنها زندگی می‌ کنند. در حالی که سهم مردان و زنان بیوه ‌شده کاهش یافته است.

گزارش Living Alone در کانادا می گوید در حالی که بسیاری از مردم در نهایت به تنهایی زندگی می کنند چرا که آنها به دلایل شغلی تشکیل خانواده را به بعد موکول کرده اند، 72 درصد مردم حداقل یک بار شریک زندگی داشته اند و 55 درصد آنها حداقل دارای یک کودک بوده اند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.