13

مارس
2019

دولت انتاریو در نظر دارد که استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف را ممنوع کند

Posted By : کاناداهوم/ 358

جنبش ممنوعیت استفاده از پلاستیک در کانادا به طور پیوسته در حال رشد بوده است و ما قبلا رستوران های زنجیره ای زیادی را در سراسر این کشور دیده ایم که استفاده از کیسه های پلاستیکی را کنار گذاشته اند.

در تورنتو، شورای شهر قبلا تلاش زیادی کرد تا استفاده از کیسه های پلاستیکی را ممنوع کند، یک تغییر بزرگ که در 6 ژوئن 2012 آغاز شد و در نهایت پنج ماه بعد در 28 نوامبر کنار گذاشته شد.

اکنون این موضوع داغ دوباره مطرح شده است، زیرا دولت انتاریو در حال بررسی ممنوعیت استفاده از پلاستیک یکبار مصرف به عنوان بخشی از یک استراتژی وسیع تر برای کاهش انباشت زباله در محل های دفن زباله می باشد

دولت اخیرا سلسله مباحث جدیدی را در یک مقاله منتشر کرده و در آن از مردم و سهامداران برای نحوه ورود و رسیدگی به این مشکل راهکار خواسته و این سوال را مطرح نموده که آیا ممنوعیت استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف می تواند راه حل موثری برای کاهش انباشت زباله های پلاستیکی در استان باشد.

این ممنوعیت شامل همه چیز از جمله ساک های پلاستیکی حمل وسایل و کیسه های خرید در فروشگاه ها و خواربار فروشی های معمولی است.

طبق گفته مقامات این استان، انتاریو هر ساله تقریبا یک تن زباله به ازای هر فرد تولید می کند و نرخ کلی تجزیه ضایعات کمتر از 30 درصد در 15 سال گذشته بوده است.این بدان معنی است که 70 درصد از زباله های این استان همچنان در محل های دفن زباله باقی مانده اند.

همچنین تخمین زده می شود که سالانه حدود 10 هزار تن زباله پلاستیکی وارد دریاچه های بزرگ می شوند و تنها حدود 28 درصد از تمام بسته های پلاستیکی در برنامه بازیافت Blue Box جمع آوری و بازیافت می شوند و بقیه در محل های دفن زباله باقی مانده و یا در طبیعت پراکنده می شوند.

این مقاله تاکید می کند:”ما می توانیم و باید در این زمینه بهتر عمل کنیم.”

این استان همچنین یک سیستم بازگشت وجه را برای همه بطری های پلاستیکی و ظروف پلاستیکی در نظر گرفته است که یک استراتژی مورد استفاده در استان های دیگر نیز می باشد.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.