03

اکتبر
2020

دولت استانی نیو برانزویک: مهاجران بیشتری می خواهیم

Posted By : کاناداهوم/ 136

دولت استانی نیو برانزویک: مهاجران بیشتری می خواهیم

۱۱ مهر ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

در نتیجه سیاست های ارائه شده توسط حزب محافظه کار مترقی – Progressive Conservative Party – استان نیو برانزویک کانادا طی سه سال پیش رو از تعداد زیادی مهاجر استقبال خواهد کرد و از مزیت های مهاجرت منتفع خواهد شد. گفتنی است اهالی نیو برانزویک در تاریخ 14 سپتامبر دولت خود را از حزب محافظه کار مترفی انتخاب کردند. طی کمپین های انتخاباتی، Blaine Higgs نخست وزیر کنونی نیو برانزویک وعده داد که برای افزایش جمعیت استان نیو برانزویک برنامه پنج ساله دولت خود را به پیش ببرد.
این در حالیست که دولت نیو برانزویک هدف خود را برای جذب 7500 مهاجر تا سال 2024 اعلام کرده بود؛ این حداکثر تعدادی است که دولت فدرال برای جذب مهاجر اجازه می دهد. یک اقتصاددان با اشاره به بلندپروازی حرب لیبرال برای جذب 10000 مهاجر طی یک دهه آینده گفته است که: “جالب این بود که طی کمپین هر دو حزب لیبرال و محافظه کار وعده جذب حداکثری مهاجر را می دادند و در این رابطه با هم رقابت می کردند.”
حزب محافظه کار مترقی گفته است که هدفش این است که تا سال 2027 بالغ بر 10000 نفر مهاجر جذب کند. استان نیو برانزویک می خواهد برای تقویت فرهنگ فرانسوی تعداد مهاجران فرانسه زبان خود را از طریق برنامه مهاجرت استانی افزایش دهد. پلتفرم این حزب هدفی را وضع کرده است که امکان این را فراهم می کند که تا سال 2024 تا سقف 34 درصد مهاجر فرانسه زبان به این استان مهاجرت کند. این هدف که انعکاسی است از نسبت فرانسه زبانان نیو برانزویک به انگلیسی زبانان قرار بود امسال تحقق یابد اما به بعد موکول شده بود و اکنون دوباره پیگیری می شود.
آقای هیگز نخست وزیر نیو برانزویک گفته است که کلید افزایش جمعیت نیو برانزویک جذب خانواده ها و تشویق آنها به ماندن در استان است. در این پلتفرم، حزب محافظه کار برای پنج سال بعد نرخ ماندن مهاجران را روی 75 درصد قرار داده است. یکی دیگر از اهداف کلیدی حزب محافظه کار همکاری با موسسات آموزش عالی و انجمن های حرفه ای برای جذب دانشجویان بین المللی، صاحبان حرفه، کارگران ماهر و جوانان و نگه داشتن آنان در استان نیو برانزویک است.  
حزب محافظه کار وعده داده است که همچنان در اقدامات آموزش تجربی نظیر FutureNB سرمایه گذاری کند؛ این اقدام تا کنون باعث شده تا بیش از 1000 دانشجو با 240 کارفرما ارتباط برقرار کنند. نیو برانزویک به خاطر فقدان کارگر ماهر با کمبود نیروی کار مواجه است. آنگونه که دولت استانی تخمین زده ظرف ده سال آینده حدود 120000 شغل بدون نیروی کار خواهد بود. نرخ پایین زاد و ولد، رشد جمعیت سالمندان و نرخ مهاجرت جوانان به کمبود نیروی کار ماهر استان نیو برانزویک دامن زده است.
نیو برانزویک برای افزایش جمعیت خود به مهاجران متکی است چرا که تازه واردان مهاجر طولانی ترین نرخ رشد را از دهه 90 ثبت کرده اند. مهاجرت تعداد بالایی از افراد به نیو برانزویک باعث افزایش جمعیت این استان و خواهد شد و در نتیجه نیازهای بازار کار را تامین خواهد کرد. آقای هیگز طی کمپین انتخاباتی خود گفت که طی سال گذشته به جمعیت نیو برانزویک بیش از 4000 نفر اضافه شده است و این رشد منحصرا از طریق مهاجرت بوده است. همچنین، Statistics Canada برآورد کرده که جمعیت استان حدودا 780,900 است.
آقای نخست وزیر همچنین در ماه ژانویه بیان کرده بود که استان نیو برانزویک برای ترویج مهاجرت به این استان در هند و اروپا دفاتری را افتتاح خواهد نمود. هدف از این اقدام جذب کارگران و سرمایه گذاران خارجی علاقه مند به نیو برانزویک است. آقای هیگز همچنین گفته است که آژانس توسعه کسب و کار دولت نیو برانزویک موسوم به Opportunities New Brunswick خود را متعهد به جذب شرکت ها در بخش های نوظهوری نظیر امنیت سایبری، سلامت دیجیتال و نوآوری انرژی طی سال های آینده می داند.

4
/
5
(
2

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
افزایش مهاجرت به نیوبرانزویک در پی کاهش چشمگیر نیروی کار
افزایش مهاجرت بین المللی در کانادا
رقابت انتاریو با استان های دیگر برای جذب مهاجران ماهر در سال 2019
کانادا در ماه ژانویه آغوش خود را به روی ۴۰۰۰۰ مهاجر گشود
اکثر کانادایی ها هنوز نسبت به پدیده مهاجرت و مهاجران دید مثبتی دارند
احمد حسین: سخن گفتن از اثرات مثبت مهاجران و پناهندگان بهترین سلاح بر علیه ترس است
مهاجرت به کانادا بعد از کرونا؛ پدیده ای همچنان ارزشمند
اهمیت کلیدی مهاجرت برای موفقیت کانادا در قرن ۲۱
کرونا بر آتش اشتیاق علاقه مندان مهاجرت به کانادا دمیده است
مهاجرت به کانادا از خاورمیانه

۱۱ مهر ۱۳۹۹