17

آوریل
2020

دعوت کانادا از منتخبین استانی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

Posted By : کاناداهوم/ 169

دعوت کانادا از منتخبین استانی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

۲۸ فروردین ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

دولت کانادا دیروز مورخ 15 آوریل 2020 در جدیدترین دور از صدور دعوتنامه ها از طریق اکسپرس انتری از متقاضیانی دعوت کرده است که منتخب استانی بوده اند. جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که اداره مهاجرت کانادا در تاریخ 15 آوریل از 118 متقاضی دعوت به عمل آورد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. حد نصاب امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی 808 بوده است. همه ی این متقاضیان قبلا از طرف استان انتخاب شده بودند و بدین ترتیب 600 امتیاز نضیبشان شده بود؛ این بدین معنی است که متقاضیان بدون احتساب 600 امتیاز، می بایست حد اقل 208 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی می داشتند.
به بیان دقیق تر، اگر شما در صف انتظار اکسپرس حضور داشتید و حداقل 208 امتیاز در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی داشتید، و به علاوه از طرف یکی از استان های کانادا انتخاب شده بودید در این جدیدترین پذیرش ITA یا دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کردید. اما در سیستم جامع رتبه بندی به چه ویژگی های شما امتیاز تعلق می گیرد؟ سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان انگلیسی یا فرانسه عواملی هستند که احتمال موفقیت شما در بازار کار کانادا را تعیین می کنند.  
علیرغم کندتر شدن خدمات اداره مهاجرت کانادا به خاطر عالمگیر شدن ویروس کرونا باید گفت که کانادا هنوز سعی دارد به هدف تعیین شده برای سال 2020 در راستای جذب مهاجر برسد. بسیاری از این مهاجران از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.
کانادا قصد دارد طی سال های 2020 تا 2021 مهاجران بیشتری را جذب کند؛ کانادا قرار است از طریق برنامه مهاجرت استانی نیز که بخشی از آن توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شود تعداد مهاجران را افزایش دهد. استان ها و مناطق کانادا در این برنامه شرکت دارند و برنامه مهاجرت استانی آنها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط است. این مسیرها که بسیاری از آنها حداقل امتیاز کمی دارند و یا حتی فاقد شرط حد اقل امتیاز هستند به استان ها و مناطق کانادا اجازه می دهند سالانه تعداد معینی از متقاضیان اکسپرس انتری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنند. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.
برنامه مهاجرت استانی کانادا هم به استان ها و مناطق کانادا اجازه می دهد تا افرادی را که برآورنده ی نیازهای بازار کار و اهداف جمعیتی شان هستند را انتخاب کنند. برنامه مهاجرت استانی اکثر استان ها و مناطق کانادا به غیر از کبک و نوناوات با اکسپرس انتری هماهنگ شده اند. گفتنی است از ابتدای سال 2020 تا کنون برنامه های مهاجرت استانی کانادا 30 پذیرش برگزار کرده اند.
پذیرش 15 آوریل مجموع دعوتنامه های صادره در سال 2020 را به 26,618 رساند. دولت کانادا قصد دارد طی سال های 2020 تا 2022 تعداد مهاجران بیشتری را بپذیرد: در سال 2020 قصد دارد از 341,000 مهاجر، در سال 2021 از 351,000 و در سال 2022 می خواهد از 361,000 مهاجر جدید استقبال کند.
قبل از شیوع کروناویروس در جهان و عوض شدن مناسبات جهانی، پذیرش های اکسپرس انتری به طور مرتب هر دو هفته یک بار برگزار می شدند. اما از 18 مارس پذیرش ها دیگر به طور مرتب و منظم برگزار نمی شوند. قبلا پذیرش ها معمولا دربردارنده متقاضیان از تمام مسیرهای مهاجرتی بود اما چهار پذیرش اخیر اکسپرس انتری منجمله پذیرش دیروز 15 آوریل منتخبین استانی یا متقاضیان دسته تجربه کانادایی را هدف گرفته اند.
گفتنی است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 18 مارس 2020 راس ساعت 10:30:55 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 808 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 15 آوریل 2020 دعوتنامه دریافت کرده اند.
به نمونه های فرضی زیر از دعوت شده ها توجه نمایید:‌
علی و سارا زوج متاهل 35 ساله و هر دو دارای مدرک لیسانس هستند. سطح زبان انگلیسی هر دوی آنها متوسط است. علی شش سال به عنوان مهندس سابقه کار دارد. نه علی و نه سارا تا به حال در کانادا نه کار کرده بوده اند نه تحصیل. علی متقاضی اصلی بود و امتیاز وی در سیستم جامع رتبه بندی 303. پس از اینکه علی از طرف استان آلبرتا انتخاب شد امتیاز وی به 904 رسید. این زوج در پذیرش اکسپرس انتری دیروز مورخ 15 آوریل توانستند دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم دریافت کنند.   
مهدیس 27 ساله است و دوره لیسانس خود را در انتاریو در ماه ژوئن 2018 به پایان رسانده است و از آن زمان تا کنون در تورنتو به عنوان مشاور مدیر مشغول به بوده است. دانش وی در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه در سطح متوسط است. مهدیس با 436 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. پس از آنکه از طرف برنامه مهاجرت استانی انتاریو – مسیر مهاجرتی اسکید ورکر فرانسه زبان انتخاب شد امتیازش به 1036 رسید. همانطور که می بینید امتیاز مهدیس برای دریافت دعوتنامه در پذیرش اکسپرس انتری دیروز کفایت می کرده است.  

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری و صدور 3900 دعوتنامه
دعوت از ۷۶۹ متقاضی در جدیدترین پذیرش ساسکاچوان
رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!
صدور ۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا
جدیدترین پذیرش ساسکاچوان با صدور ۳۸۱ دعوتنامه برگزار شد
کاهش مجدد حداقل امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری
آلبرتا برای ۳۳۵۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است
ساسکاچوان جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را برای متقاضیان مشاغل مورد نیاز برگزار کرد
انتاریو برای کاندیدهای اکسپرس انتری دعوتنامه های جدید صادر کرد
آلبرتا پذیرش دیگری برگزار کرد

۲۸ فروردین ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.