25

جولای
2020

درخواست کانادا از اکثر دانشجویان خارجی: تا رفع محدودیت های سفر به کانادا نیایید

Posted By : کاناداهوم/ 122

درخواست کانادا از اکثر دانشجویان خارجی: تا رفع محدودیت های سفر به کانادا نیایید

۳ مرداد ۱۳۹۹

اخبار, اخبار مهاجرت در

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که کانادا از دانشجویان خارجی خواسته تا رفع محدودیت های سفر به کانادا، برنامه ای برای سفر به این کشور نریزند. اداره مهاجرت کانادا در سه شنبه ای که گذشت اعلام کرد که دانشجویان خارجی که ویزای تحصیلی خود را پس از 18 مارس گرفته اند اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.  حتی دانشجویانی که ویزای تحصیلی معتبر خود را در تاریخ 18 مارس یا پیش از آن گرفته اند حق ورود به کانادا نخواهند داشت مگر اینکه ثابت کنند سفرشان غیراختیاری است. یک مقام رسمی اداره مهاجرت کانادا گفته است “با اینکه بسیاری از پردیس های دانشکده ها و دانشگاه های کانادا تعطیل هستد اما کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. سفر دانشجو بسته به شرایط وی غیراختیاری یا اختیاری تلقی خواهد شد.”
در سال 2019 بیش از 650 هزار دانشجوی بین المللی یا خارجی در دانشگاه های کانادا مشغول تحصیل بوده اند. بخش آموزش عالی کانادا بیش از 21 میلیارد دلار برای کانادا درآمدزایی داشته است و عمده این درآمد از جانب شهریه و هزینه هایی کسب شده که دانشجویان خارجی برای کانادا به ارمغان آورده اند. در فصل پاییز بیشترین تعداد دانشجویان خارجی وارد کانادا می شوند. دولت فدرال کانادا برای حفظ موقعیت رقابتی و اعتبار کانادا در دنیا به عنوان مقصد تحصیلی ایده آل در این روزهای کرونایی، به دانشجویان اجازه داده تا مدت زمانی را که به صورت آنلاین تحصیل می کنند را هم برای دریافت ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا PGWP محاسبه کنند.
وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو پیش از این گفته بود که “همه گیری کرونا بر دانشجویان خارجی و موسسات آموزش عالی کانادا که میزبان آنها هستند تاثیر زیادی گذاشته است. برای همین ما برای حمایت از آنها تدابیری اندیشیده ایم. ما سهمی را که جوانان دانشجو برای جامعه کانادا در پی دارند ارج می نهیم؛ جوانانی که در پی تحصیلات درجه یک در کانادا هستند؛ تلاش داریم تا چالش های پیش آمده برای آنها را به حد اقل برسانیم طوری که بر برنامه و رویاهای آنها کمترین تاثیر را داشته باشد.”
گفتنی است علیرغم اقدامات ویژه ای که برای این روزهای کرونایی اتخاذ شده بسیاری از دانشجویان خارجی از این شکایت کرده اند که دانشگاه ها برای کلاس های آنلاین هم همان شهریه های سنگین را مطالبه می کنند و این با توجه به اختلافات زمانی در اقصا نقاط جهان چالش هایی را ایجاد کرده است چرا که کلاس های برخی از دانشجویان طوری است که باید تا نیمه های شب یا صبح بیدار بمانند. یکی از دانشجویان گفته است که کانادا چندان توجهی به درخواست های دانشجویان بین المللی مبنی بر تمدید ویزای کار و لغو شهریه نداشته است. وی که سعید نام دارد می گوید “دانشجویان بین المللی با این خبرها پاک ناامید شده اند. دولت کانادا فقط می خواهد دانشجوها ثبت نام کنند و شهریه پرداخت کنند تا منبع درآمدی داشته باشد و دانشکده ها را بتواند باز نگه دارد. دولت کانادا نباید مسئولیت خود را در قبال کیفیت آموزش از یاد ببرد.”
همچنین طبق آخرین خبرهایی که اداره مهاجرت کانادا منتشر کرده است این ماموران مرزی هستند که اجازه ورود دانشجویان را به کانادا خواهند داد و نظر آنها در تعیین اینکه چه کسی می تواند وارد کانادا شود فصل الخطاب است. دانشجویان باید ثابت کنند که تحصیلاتشان طوری است که حضورشان را در کانادا ضروری می کند: مثلا باید در آزمایشگاه یا ورکشاپ حضور داشته باشند یا ثابت کنند که مثلا به دلیل محدودیت های اینترنتی یا سرعت پایین اینترنت شرکت در کلاس آنلاین در زادگاهشان ممکن نیست.
دانشجویان خارجی نیز مانند سایر مسافرین خارجی کانادا باید به محض ورود به کانادا خود را تا 14 روز قرنطینه کنند. برخی از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان خارجی خود نامه های حمایتی ارسال کرده اند و از آنها خواسته اند چنانچه قصد سفر به کانادا را دارند بیشتر دقت و احتیاط کنند چرا که در صورت عدم اجازه ورود و اجبار به بازگشت مسئولیت هزینه ها به عهده خودشان است. مثلا دانشگاه ساسکاچوان به دانشجویان توصیه کرده از جانب دولت تاییدیه هایی را به ماموران مرزی بدهند؛ در این نامه ها باید نوشته شده باشد که “شما نمی توانید به صورت آنلاین تحصیل کنید و باید در کلاس های حضوری  در کانادا شرکت نمایید.”

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
استراتژی جدید کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی
ویزای کار کبک: اولویت با این ۲۴ شغل است
بررسی دمای بدن مسافران هوایی در کانادا الزامی شد
دومین پذیرش انتاریو به فاصله یک روز!
پذیرش جدید اکسپرس انتری برگزار شد
نیروی کار خارجی کانادا اصالتا کجایی هستند؟
تمدید محدودیت های سفر به کانادا تا ۳۱ جولای
درخواست ماندن در کانادا از طریق پست
ویزای کار کانادا؛ جدیدترین آمار از ماه مارس تا امروز
تمدید یک توافق؛ مرز آمریکا-کانادا همچنان بسته می ماند

۳ مرداد ۱۳۹۹


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.