21

آوریل
2019

دادخواست شکایت استودیوهای هالیوود بر علیه دانلودکنندگان غیر قانونی فیلم در کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 413

یک شرکت حقوقی مستقر در آتلانتیک کانادا در خبری رسمی اعلام کرد که در طی سال گذشته، استودیوهای ساخت فیلم و سریال در هالیوود از “صدها کانادایی” برای دانلود و به اشتراک گذاشتن مطالب دارای حق تکثیر، شکایت کرده اند. یک وکیل خصوصی به نام David T.S. Fraser در توییتی اعلام کرد:”جریانی از دادخواست ها بر علیه کانادایی های متهم به اشتراک فایل آنلاین سرازیر شده است. اگر شما یکی از اینها را دریافت کنید، این قضیه نمی تواند نادیده گرفته شود.”

او تاکید کرد که این یک شوخی نیست و افرادی که یکی از نامه های ثبت شده از طرف یک استودیوی هالیوودی را دریافت می کنند، در واقع برای نقض قانون کپی رایت مورد شکایت قرار گرفته اند.

او گفت که نادیده گرفتن این اخطاریه ها باعث از بین رفتن صورت مساله نخواهد شد و افرادی که اقدام به چنین کاری می کنند مجبور به پرداخت بهای بالایی خواهند بود.

براساس قانون جدید حق تکثیر در کانادا، افرادی که به طور غیرقانونی (و نه برای استفاده تجاری) اقدام به دانلود فیلم ها می کنند مجبور به پرداخت خسارت 5 هزار دلاری خواهند شد و کاربرانی که با هدف کسب درآمد به دانلود غیرقانونی فیلم ها می پردازند، ممکن است با جریمه های 20 هزار دلاری مواجه شوند.

شرکت حقوقی فریزر اظهار داشت که کاناداییان متهم باید به سرعت در این زمینه اقدام کنند، در غیر این صورت باید منتظر حکم دادگاه و پرداخت جریمه نقدی باشند.

این اعلامیه بیان می کند متهمان تنها 30 روز وقت دارند تا بیانیه ای در دفاع از خود ارائه دهند. اگر آنها این کار را نکنند، مالک استودیو می تواند درخواست کند که دادگاه فدرال کانادا بر علیه کاربران حکم صادر کند و بدین ترتیب استودیوها می توانند از این احکام برای دریافت خسارت استفاده کنند. این امر بسته به استان های مختلف می تواند به شکل حق توقیف اموال یک فرد یا حتی قطع حقوق آن فرد، انجام پذیرد.

از تابستان گذشته، حداقل برخی از استودیوهای هالیوود پرونده “دادخواست های معکوس” را تشکیل داده اند که در اصل، چندین دادخواست قانونی را در یک مورد ادغام می کنند.

این دادخواست ها در درجه اول کاربران منتسب به برنامه BitTorrent را هدف قرار می دهند که به کاربرانش اجازه می دهد برنامه های تلویزیونی و ویدیویی را در قالب چندین بخش و از منابع گوناگون دانلود کنند.

اما انجام این کار آدرس های IP کاربران را در معرض دید هر کسی که می خواهد آنها را جستجو کند، از جمله استودیوهای هالیوود قرار می دهد. از آنجا که یک استودیو در ابتدا تنها آدرس IP یک کاربر را دارد و هیچ نام واقعی در دست ندارد، این پرونده های حقوقی متهمان را ” John Doe” خطاب می کنند.

با این حال، استودیو می تواند از آدرس های IP استفاده کند تا یک Norwich Order از طریق دادگاه فدرال صادر شود که بتواند ارائه دهندگان اینترنت را وادار به افشای نام و آدرس پستی مشتری نماید.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.