12

مارس
2019

حقایقی جالب درباره پرچم کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 480

در این مطلب به معرفی برخی حقایق جالب در مورد پرچم کانادا می پردازیم.

1. در 15 فوریه 2015 پرچم ملی کانادا 50 ساله شد.

2. در 15 فوریه 1965 پرچم ملی کانادا برای اولین بار بر فرازمنطقه Parliament Hill برافراشته شد. کانادا فقط 2 سال تا جشن یکصدمین سال خود فاصله داشت که پرچم برگ افرا توسط اعلامیه سلطنتی به عنوان پرچم رسمی کشور اعلام شد. در سال 1996، روز 15 فوریه به نام روز پرچم ملی کانادا اعلام شد که از آن زمان هر ساله بزرگداشت آن برگزار شده است. کمیته پارلمانی همه احزاب از میان صدها طرح مختلف پرچم نهایی را انتخاب نمود.

3. پرچم کانادا سفید و قرمز است، که رنگ ‌های رسمی کانادا می باشند و در سال 1921 میلادی توسط شاه جورج پنجم انتخاب شدند، و یک برگ قرمز با 11 گوشه در وسط آن قرار دارد. نسبت طول به عرض پرچم 2 به 1 است. بخش سفید وسط پرچم یک مربع کامل است. ابعاد پرچم کانادا کاملا خاص است چرا که پرچم‌ دیگری در دنیا به این ابعاد وجود ندارد.

4. نام رسمی این پرچم،”پرچم ملی کانادا” گذاشته‌ شده است.

5. در سال 1964، نخست وزیر لستر بی. پیرسون (Lester B. Pearson) ایجاد یک پرچم جدید برای کانادا را در اولویت قرار داد. بعد از حذف هزاران طرح پیشنهادی، کمیته ویژه پرچم کانادا به 3 طرح نهایی رسید: یکی با سه برگ افرای قرمز در وسط و دو نوار آبی در طرفین (معروف به Pearson Pennant)، دومی با یک برگ افرای قرمز در مربعی سفید و دو نوار قرمز در طرفین، و سومی که شامل پرچم بریتانیا و سه نماد گل زنبق بود. سرانجام در 28 ژانویه 1965 پرچم ملی کانادا توسط ملکه الیزابت دوم رسما معرفی شد تا از 15 فوریه 1965 مورد استفاده قرار گیرد.

6. دکتر جورج استنلی، استاد کالج نظامی سلطنتی در کینگستون، در سال 1964 طرح پرچم قرمز و سفید را پیشنهاد داده بود چرا که به خوبی از فواصل دور قابل تشخیص بود.

7. پرچم کانادا با نام “پرچم برگ افرا” هم شناخته می‌شود که از پرچم کالج نظامی سلطنتی کانادا الهام گرفته است.

8. نام فرانسوی این پرچم L’Unifolié است، که به معنای تک-برگ می باشد.

9. وجود 11 گوشه در این برگ افرا هیچ معنای خاصی ندارد. خیلی‌ از مردم تصور می‌کنند آنها نشانی از تعداد استان‌های کانادا (10) و دولت مرکزی (1) می باشند، اما در واقع این 11 گوشه صرفا به شکل طبیعی برگ افرا هستند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.