13

ژوئن
2019

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با کاهش حداقل امتیاز برگزار شد

Posted By : کاناداهوم/ 324

خبرها از این حکایت دارند که دولت کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را دیروز مورخ ۱۲ ژوئن برگزار کرد. حد اقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در این پذیرش ۴۶۵ و نسبت به دور قبلی حاکی از کاهش ۵ امتیازی بود.

سیستم اکسپرس انتری فدرال صف انتظار متقاضیان را برای  سه دسته مهاجرت اقتصادی مدیریت می کند؛ آن سه دسته عبارت اند از Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و  Canadian Experience Class.

اهمیت فاصله زمانی بین پذیرش ها

نحوه کار اکسپرس انتری بدین صورت است که متقاضیان واجد شزلیط بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سن، سابقه کار دارای مهارت و تسلط بر زبان های انگلیسی یل فرانسوی در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز دریافت می کنند و بدین ترتیب جایگاه خود را در صف انتظار اکسپرس انتری کسب می کنند. سپس طی پذیرش های متوالی و منظم که معمولا هر دو هفته یک بار برگزار می شود از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند؛ به بیان دیگر برای آنها ITA صادر می شود. دولت کانادا هم قصد دارد درخواست های اقامت دائم را ظرف مدت شش ماه یا کمتر رسیدگی کند.

اداره مهاجرت کانادا تا اینجای سال جاری میلادی ۳۸ هزار و ۴۵۰ دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر کرده است. کانادا همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ مهاجران بیشتری را از طریق سه برنامه ای که توسط اکسپرس انتری مدیریت می شوند جذب کند.

یکی از متعیرهای اصلی در تعیین حد اقل امتیاز و حجم مهاجران پذیرفته شده در هر نوبت، فاصله زمانی بین پذیرش هاست. حد اقل امتیاز پذیرش ۲۹ می پس از گذشت چهار هفته یا همان یک ماه از پذیرش هایی که تمام برنامه ها را پوشش می داد به ۴۷۰ رسید و بدین ترتیب تعداد متقاضیان بیشتری وارد صف انتظار شدند.

گفتنی است اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: ۶ ژوئن ۲۰۱۹ راس ساعت ۱۳:۵۱:۵۹  به وقت استاندارد شرقی. بدین ترتیب همه ی متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۶۵ یا بیشتر امتیاز دارند و قبل از این تاریخ و ساعت وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند در پذیرش ۱۲ ژوئن دعوتنامه دریافت کرده اند. به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتتامه دریافت کردند توجه فرمایید:

سعید ۳۰ ساله است. او علاوه بر داشتن مدرک لیسانس دارای دو مدرک فوق دیپلم هم هست و سه سال به عنوان معمار نرم افزار سابقه کار دارد. او ازدواج کرده و همسرش ۳۶ و دارای لیسانس است. این زوج در امتحان آیلتس شرکت کردند و در تمام مهارت ها نمره ۸ کسب کردند. هیچ یک از این زوج تا به حال در کانادا نه کار کرده اند و نه تحصیل. سعید به عنوان متقاضی اصلی وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. آنها با داشتن ۴۶۷ امتیاز توانستند در پذیرش دیروز ITA دریافت کنند.

عایشه ۳۲ ساله و دارای مدرک فوق لیسانس است. او به زبان انگلیسی تسلط دارد و پنج سال سابقه معلمی دارد. با اینکه او تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل با داشتن ۴۶۵ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانسته است در پذیرش ۱۲ ژوئن ITA دریافت کند.

کاناداهوم ضمن تبریک به پذیرفته شدگان در این پذیرش، ابراز امیدواری می کند که حد اقل امتیاز در هفته های پیش رو از این هم بیشتر کاهش یابد.

  

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.