14

جولای
2019

ثبت پارک استانی Writing-on-Stone کانادا به عنوان میراث جهانی یونسکو

Posted By : کاناداهوم/ 302

پارک Writing-on-Stone به جمع پنج مکان نمادین دیگر در آلبرتا پیوست و به عنوان جدیدترین نقطه دیدنی در فهرست میراث جهانی UNESCO ثبت گردید.

بر اساس خبر رسمی منتشر شده از سوی دولت آلبرتا، تصمیم گیری درباره این مکان تاریخی توسط سازمان یونسکو در چهل و سومین جلسه گردهمایی کمیته میراث جهانی که در باکوی آذربایجان برگزار شد، انجام گرفت.

این مکان، که با نام Áísínai’pi نیز شناخته می‌شود، در تلاشی مشترک از سوی کنفدراسیون Blackfoot، دولت کانادا و دولت آلبرتا به عنوان کاندید ثبت در یونسکو معرفی شده بود.

Jason Nixon، وزیر محیط زیست و پارک‌ های کانادا در خبری اعلام نمود:”پارک Writing-on-Stone جایگاه بسیاری از عجایب طبیعی بوده و گواهی بر نبوغ و خلاقیت مردم Blackfoot می باشد.”

وی افزود:”به راحتی می توان متوجه شد که چرا این مکان در نظر بسیاری افراد به عنوان تجلی “تلاقی‌ میان روح با دنیای انسان‌ ها” است. من امیدوارم که همه اهالی آلبرتا حتما این فرصت را پیدا کنند تا این بخش خارق العاده از استان و زیبایی ‌های آن را از نردیک مشاهده نمایند.”

پارک Writing-on-Stone در کنار Head-Smashed-In Buffalo Jump، پارک صلح بین المللی Waterton-Glacier ، پارک استانی Dinosaur ، پارک ملی کوهستان راکی و پارک ملی Wood Buffalo به عنوان ششمین میراث جهانی یونسکو از سال 2004 تاکنون در استان آلبرتا قرار گرفته است.

بر اساس خبر منتشر شده، سالانه بیش از 60 هزار نفر در سفر به کانادا از این پارک زیبا بازدید می ‌کنند تا چشم اندازها و مناظر آن را کشف نموده و نوشته ‌ها و نقاشی ‌هایی را که از 2 هزار سال قبل بر روی سنگ ها باقی مانده است را ببینند.

Tanya Fir، وزیر توسعه اقتصادی، تجاری و گردشگری در بیانیه‌ ای اعلام نمود:”پارک Writing–on–Stone در آلبرتا یک گنجینه است که همه ساله هزاران بازدید کننده را جذب می کند تا در قالب تورهایی که توسط کارکنان آگاه و مشتاق پارک و به منظور به اشتراک گذاری تاریخچه این پارک برگزار می‌شوند، شرکت کنند.”

پیگیری ثبت این پارک در فهرست یونسکو از سال 1997 به عنوان یکی از اهداف مهم توسط مدیران پارک Writing–on–Stone دنبال می‌ شده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.