01

آگوست
2019

تکمیل شدن ظرفیت سالانه اسپانسرشیپی مهاجرت بستگان در عرض یازده دقیقه

Posted By : کاناداهوم/ 268

[ad_1]

اتاوا- وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا، نیمروز 28 ژانویه 2019، دریافت آنلاین تقاضانامه برای اسپانسرشیپی مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ را آغاز کرد. اما 11 دقیقه بعد، با اعلام تکمیل شدن ظرفیت سالانه یعنی 27 هزار نفر، سایت را بست.
در پی بسته شدن سایت، موج انتقاد و اعتراض کانادایی ها در رسانه های اجتماعی به راه افتاد. هزاران نفر از اینکه در میانه تکمیل فرم های آنلاین ظرفیت تکمیل شد، ابراز نارضایتی کردند.
آریس دقیقیان، وکیل مهاجرت می گوید که موسسه حقوقی اش احتمال نقص فنی در سیستم کامپیوتری وزارت مهاجرت را بررسی می کند. نقصی که احتمالا باعث شد برخی کامپیوترها، آدرس های IP و متقاضیان از دسترسی سریع به فرم آنلاین محروم شوند. دقیقیان طرح شدن شکایت بر علیه اداره مهاجرت را محتمل دانست. از سوی دیگر ماتیو گنست، سخنگوی احمد حسین (وزیر مهاجرت و شهروندی) می گوید که سیستم کامپیوتری هیچ گونه نقص فنی نداشت.
دولت لیبرال، همواره بر اهمیت پیوند مجدد خانواده ها به یکدیگر در کانادا تاکید کرده اند. به همین دلیل سقف اسپانسرشیپ سالانه بستگان را از 5 هزار نفر به 20 هزار نفر افزایش دادند. دولت همچنین سیستم آنلاین را برای تکمیل فرم مربوطه راه اندازی کرده و برای عادلانه کردن فرایند، سیستم قبلی یعنی <لاتاری> را حذف کردند.
طبق برنامه Family Reunification، طی سال جاری حدود 20 هزار و 500 نفر از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ های شهروندان کانادایی یا افراد مقیم، در کانادا پذیرفته خواهند شد.
والدین و پدربزرگ و مادربزرگ های شهروندان کانادایی یا افراد مقیم همچنین می توانند برای دریافت Super Visa اقدام کنند که به آنها اجازه می دهد ویزای خود را پس از ورود به کانادا حداکثر برای دو سال دیگر تمدید کنند. گزینه ویزای 10 ساله نیز وجود دارد که فرد با دریافت آن می تواند به کرات وارد کانادا شده و هر بار 6 ماه در کشور اقامت کند.

[ad_2]