30

آوریل
2019

توسعه برنامه chatbot در تورنتو برای افرادی که در معرض بی خانمانی هستند 

Posted By : کاناداهوم/ 330

یک گروه بلندپایه اجتماعی از نوآوران شهر تورنتو، راه جدیدی را برای استفاده از یکی از بزرگترین دارایی های این شهر (یعنی جامعه پر رونق تکنولوژیک آن) پیدا کرده تا با یکی از مهم ترین چالش های آن یعنی نرخ رو به رشد بی خانمانی مقابله کنند.

ChalmersBot یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی است که باهدف کمک به افراد بی خانمان در یافتن وعده های غذایی گرم، سرپناه و خدمات اجتماعی در زمان واقعی طراحی شده و به سادگی پیام دادن به یک دوست می باشد.

Chatbot که توسط یک شرکت غیرانتفاعی محلی به نام Ample Labs طراحی شده با عرضه نسخه BETA این برنامه در ماه نوامبر، به بیش از 1000 بی خانمان در یافتن غذا، لباس و سرپناه کمک نموده و سازندگان آن چشم انداز خود را بر توسعه برنامه متمرکز کرده اند. 

در یک نظرسنجی از 421 بزرگسال بی خانمان، 94 درصد گفته اند که آنها یک تلفن همراه دارند و این دستگاه ها اغلب ابزار حیاتی برای ارتباطات هستند ولی متاسفانه، اکثرا فاقد ابزارهای دیجیتال می باشند.

شرکت Ample Labs در تلاش است تا با کسب 10 هزار دلار، برنامه خود را از طریق محیط آنلاین برای یک نفر از هر 10 کانادایی که دچار بی خانمانی پنهان می باشد گسترش دهد.

بنا به گفته کمپین جدید این گروه با نام Indiegogo، واکنش ها نسبت به این قضیه مثبت بوده، اما همچنان کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. این کمپین اعلام کرده که هنوز به کمک های بیشتری برای برآورده کردن نیازهای دیگری همچون حمایت از سلامت روان و خدمات دوستانه LGBTQ+ (دگرباشان جنسی) نیاز دارد.

تنها در عرض چند روز، Ample Labs بیش از 6,700 دلار کمک مردمی برای گسترش اهدافش کسب نموده که مطمئنا در جهت تحقق اهداف خیریه صرف خواهد شد.

این شرکت می گوید:”در Ample Labs، ما معتقدیم که توانمند سازی افراد از طریق فن آوری به اندازه فرصت سازی برای افراد اهمیت دارد. به همین دلیل ما ساعتی 20 دلار به افراد بی خانمان پرداخت خواهیم کرد تا به ما کمک کنند که با همکاری یکدیگر کار ساخت برنامه ChalmersBot را به پایان برسانیم.”

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.