12

آوریل
2019

تصمیم دولت انتاریو به برگزاری آزمون ریاضی برای همه معلمان

Posted By : کاناداهوم/ 400

پس از بارها بحث و گفتگو درباره کاهش میانگین نمرات ریاضی دانش آموزان در انتاریو، دولت استانی در نظر دارد امتحانات ریاضی اجباری سالانه را برای همه معلمان استان برگزار کند. مقامات دولتی می گویند معلم ها باید برای ادامه شغلشان در این امتحان قبول شوند. همچنین این آزمون برای همه معلمان مقاطع ابتدایی و متوسطه اعمال خواهد شد، حتی اگر تدریس ریاضیات کار اصلی آنها نباشد.

حکومت محافظه کار پیشرو بارها برای انجام اقداماتی در جهت بهبود نمرات ریاضی دانش آموزان که طی سال ها در سراسر استان رو به کاهش بوده وعده داده است.

برگزاری آزمون سالانه برای همه معلمان پس از تصویب قانونی توسط دولت اعلام شد و بر اساس آن همه معلمان علاقمند به آموزش در انتاریو قبل از دریافت مجوز خود، نیاز به گذراندن آزمون ریاضی دارند.

نخست وزیر داگ فورد روز پنج شنبه اعلام کرد که دولت مدت ها به دنبال گسترش این الزام بوده و قرار است این آزمون هر ساله برای همه معلمان اعمال شود.

Harvey Bischof، رئیس اتحادیه نمایندگان معلمان مدارس متوسطه در انتاریو، ایده مطرح شده توسط دولت را “بی معنی” خواند و گفت که این اقدام می تواند معلمان متبحر و موثر را از کار بیرون کند.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت:”معلمان دبیرستان در انتاریو در یک موضوع خاص تخصص دارند. اگر شما مجاز به آموزش ریاضی نیستید، اساسا این کار را انجام نمی دهید. ولی اگر شما واجد شرایط هستید، دیگر نیازی به انجام تست ندارید. تصور کنید که یک معلم زبده هنر، تاریخ یا جغرافیا را امتحان کنند و متوجه شوند که آنها نمی توانند معادله درجه دوم را حل کنند و سپس مانع از تدریس آنها در موضوعاتی شوند که در تدریس آن تخصص دارند.” 

دولت هنوز اعلام نکرده است که این آزمون سالانه چگونه خواهد بود یا چه کسی آن را مدیریت خواهد کرد. گفته شده که هنوز باید با معلمان و والدین در این زمینه مشورت شود.

در ماه آگوست گذشته، دفتر ارزیابی کیفیت تحصیلی که ارزیابی های استاندارد را در این استان اداره می کند اعلام کرد نمرات امتحان ریاضی در میان دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی در انتاریو در پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است. این نهاد همچنین اعلام کرد که تلاش های دولت قبلی لیبرال برای متوقف کردن این روند، چاره ساز نبوده است.

داده های EQAO نشان داد که فقط 49 درصد از دانش آموزان کلاس ششم با استانداردهای ریاضی استان در سال تحصیلی گذشته مطابقت دارند که این تعداد نسبت به آمار 54 درصدی در سال 2014-2013 کاهش یافته است. EQAO می گوید در میان دانش آموزان کلاس سوم نیز فقط 61 درصد از آنها استانداردهای استانی لازم را در سال 2018-2017 داشته اند که در برابر 67 درصد در سال 2014-2013 کاهش نشان می دهد.

در همین حال، تنها 45 درصد از دانش آموزان کلاس نهمی که در یک دوره ریاضی کاربردی ثبت نام کرده بودند استانداردها را برآورده می کنند، در حالی که این رقم برای کسانی که در دوره های ریاضی آکادمیک مشغول به تحصیل بودند، 84 درصد بوده است. دوره های آکادمیک بیشتر بر روی کاربرد انتزاعی مفاهیم تمرکز می کنند، در حالی که دوره های کاربردی تمرکزشان بر مفاهیم عملی است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.