05

مارس
2020

تبعات اقتصادی کرونا در سراسر جهان

Posted By : کاناداهوم/ 196

تبعات اقتصادی کرونا در سراسر جهان

۱۵ اسفند ۱۳۹۸

اخبار, جالب, متفرقه در

حال و روز جهان این روزها بی شباهت به فیلم های علمی تخیلی نیست؛ ویروسی موزی و خطرناک ناگهان از ناکجاآباد سر بر آورده و روز به روز بر ترس و اظطراب مردم سراسر جهان می افزاید. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی هشدار داده است که تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر اقتصاد جهان ممکن است از رکود اقتصادی سال 2008 وخیم تر باشد. کسب و کارها سود خود را از دست داده اند و زنجیره تامینشان هم به خاطر بسته شدن کارخانه های چینی مختل شده است. علاوه بر این ده ها میلیون نفر در شهرهای مختلف چین در قرنطینه به سر می برند و بسیاری کشورها محدودیت هایی را در رابطه با ورود و خروج اتباع و افراد اعمال می کنند. خلاصه کرونا خیلی از شرکت ها و کشورهایی را که وابسته به چین هستند تحت تاثیر قرار داده است.
اما چرا؟
چه موافق باشیم یا نباشیم باید بپذیریم که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است و در تجارت جهانی حرفی برای گفتن دارد بنابراین اگر اتفاقی بدین گستردگی در چین اتفاق بیفتد جای شگفتی ندارد که مانند دومینو سایر نقاط جهان را تحت تاثیر قرار دهد. اقتصاددانانی که رویترز بین 7 تا 13 فوریه از آنان نظرسنجی کرده گفته اند که انتظار می زود رشد اقتصاد چین در فصل اول 2020 تا 4.5 درصد متوقف شود – که البته از رکود اقتصادی سنگینی که چندین سال شاهد بودیم کندترین رشد اقتصاد در جهان خواهد بود. با این حال اقتصاددانان در  رابطه با اقتصاد چین خوشبین هم هستند و بر این باورند که اگر ویروس زودتر مهار شود چین دوباره روی پای خود خواهد ایستاد.
دوم مارس بود که سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نسبت به خطراتی که کرونا برای اقتصاد جهان در پی خواهد داشت هشدار داد؛ این سازمان ویروس کرونا را بزرگترین خطری دانست که از زمان رکود اقتصادی سنگین که بیش از 10 سال پیش گریبان اقتصادهای بزرگ جهان را گرفت تا کنون سابقه نداشته است. جالب است بدانید چین یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت در جهان است. حالا که کرونا بلای جان تولید و سفرهای توریستی و کاری شده است آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است که تقاضا برای نفت به پایین ترین حد خود طی یک دهه اخیر خواهد رسید. آژانس همچنین گفته است که “کرونای جدید (کویید 19) و به تبع آن تعطیل شدن فعالیت ها در سراسر چین تقاضا برای نفت جهانی را کاهش داده است. انتظار می رود که تقاضا در فصل نخست سال جاری 435000 بشکه کاهش پیدا کند.”     
اختلال در فعالیت های تجاری
کمبود محصولات و قطعات چینی بر شرکت های سراسر جهان تاثیر می گذارد چرا که کارخانه ها پس از آغاز سال نوی قمری افتتاح خود را به تاثیر انداخته اند و کارگران برای عدم گسنرش ویروس خانه نشین شده اند. شرکت Foxconn که شریک تجاری اپل است با تاخیر در تولید مواجه است. برخی از خودروسازها نظیر نیسان و هیوندا موقتا کارخانه های خارج از چین را بسته اند چرا که به قطعات دسترسی ندارند. صنعت داروسازی نیز از این بلا بی نصیب نبوده است. همچنین بسیاری از رویدادهای ورزشی و نمایشگاه های تجاری در چین، آسیا و سراسر جهان یا لغو شده اند یا تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده اند.
اما در این میان بارزترین صنایعی که از ضربات ویروس کرونا بیشترین ضربات را متحنل شده اند گردشگری، هتلداری و شرکت های هواپیمایی هستند. سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی که دفتر مرکزی آن در مونترال کانادا واقع شده است پیش بینی کرده که توریسم و گردشگری ژاپن طی فصل نخست سال 2020 به خاطر کاهش ورود مسافران چینی تا 1.29 میلیارد دلار خسارت خواهد دید.   

5
/
5
(
1

vote
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۵ اسفند ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.