06

ژوئن
2019

بیشترین میزان رشد جمعیت در میان شهرهای آمریکا و کانادا مربوط به تورنتو است

Posted By : کاناداهوم/ 300

یک متخصص برنامه ریزی شهری هشدار می دهد ساکنان تورنتو در سال های آتی باید با دوستان و خویشاوندان خود به طور مشارکتی اقدام به تهیه مسکن نمایند چرا که رشد دو برابری جمعیت، بسیار بیشتر از عرضه مسکن در این شهر می باشد.

در تحلیلی که این هفته به صورت آنلاین منتشر شد، دو محقق به نام های Frank Clayton و Eva Shi از مرکز تحقیقات شهری و توسعه زمین در دانشگاه رایرسون (Ryerson) توضیح دادند که تورنتو سریع ترین جمعیت در حال رشد را در میان شهرهای ایالات متحده و کانادا دارد. بیش از 77 هزار نفر تا پایان سال منتهی به جولای 2018 به جمعیت این شهر افزوده شده که این میزان در مقایسه با Phoenix، در آریزونا سه برابر بیشتر بوده است.

محققان این نرخ رشد را “خیره کننده” توصیف می کنند.

با نگاهی به مناطق شهری، متوجه می شویم که تورنتوی بزرگ دومین رشد سریع جمعیت را پس از Dallas-FORT Worth داشته است. کلان شهر مونترال نیز ششمین شهر بزرگ در حال رشد بوده است.

به گفته Frank Clayton، در حالی که ممکن است این امر از برخی جنبه ها موفقیت آمیز به نظر برسد، اما این بدان معنی است که شهر در معرض خطر بحران مسکن جدی قرار دارد.

این منطقه ممکن است یک بار دیگر شاهد تکرار این وضعیت از اوایل دهه 1990 باشد، یعنی زمانی که توسعه دهندگان و سازندگان به ساخت خانه با هدف کاهش قیمت خانه ادامه دادند، اما جمعیت همچنان در حال رشد بود.

Clayton، در تماس تلفنی به HuffPost کانادا گفت:”مهاجرت در دهه 90 آهنگی بسیار قوی داشت، اما افزایشی در نرخ تقاضای مسکن وجود نداشت.”

همچون شرایط فعلی بازار، در آن زمان میزان مسکن مقرون به صرفه در حد پایینی قرار داشت. اما برخلاف امروز، اقتصاد در اوایل دهه 1990 رو به افول بود و این منطقه در میان رکود اقتصادی آمریکای شمالی، حدود 200 هزار فرصت شغلی را از دست داده بود. نرخ بهره بسیار بالا بود و وام ها به طور سرسام آوری گران بودند. نتیجه این بود که سازندگان خانه نمی توانستند از دست آپارتمان های خالی ساخته شده رهایی یابند، حتی هنگامی که ساکنین مجبور به استفاده از خانه های مشترک بودند.

امروزه کاهش فروش خانه می تواند منجر به بروز اتفاقی مشابه شود. داده های مربوط به سازمان مسکن و اعطای وام کانادا نشان می دهد که سازندگان با کاهش ساخت و ساز جدید، به این قضیه واکنش نشان می دهند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.