18

ژانویه
2020

بورسیه ی دانشگاه تورنتو به یاد قربانیان ایرانی هواپیمای اوکراینی

Posted By : کاناداهوم/ 187

بورسیه ی دانشگاه تورنتو به یاد قربانیان ایرانی هواپیمای اوکراینی

۲۷ دی ۱۳۹۸

اخبار, اخبار مهاجرت در

پس از گذشت یک هفته از حادثه دردناک و غیر قابل باور سقوط هواپیمای اوکراینی که به غیر از مسافرین سایر ملل، حامل تنی چند از دانشجویان ایرانی-کانادایی ساکن کانادا هم بود، دانشگاه تورنتو خبر از تاسیس یک فاند برای بزرگداشت این دانشجویان داده است. این فاند موسوم به Iranian Student Memorial Scholarship Fund است.
گفتنی است در حادثه ی هفته ی گذشته، متاسفانه تمام 176 نفر مسافر و خدمه هواپیما کشته شدند. نام هشت نفر از قربانیان در فهرست اعضای جامعه دانشگاه تورنتو بود. از انگیزه های ایجاد این فاند تحصیلی، همدردی با خانواده ها و یادبودی از قربانیان که زمانی در این دانشگاه مشغول تحصیل بودند اعلام شده است. قرار است از طریق این بنیاد، به دانشجویان ایرانی و نیز دانشجویان خارجی سایر ملل که قصد تحصیل در رشته ی ایران شناسی را دارند بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعطا شود.
تمام هدایای اعطا شده به فاند توسط دانشگاه تطبیق داده خواهند شد: اولین 250 هزار دلار اهدایی در نرخ 3:1 تطبیق داده خواهد شد و تمام فاندها بالاتر از این آستانه طبق مبنای دلار در ازای دلار تطبیق داده خواهد شد. رییس دانشگاه تورنتو همچنین گفته است که “دانشگاه تورنتو همچنان در مصیبت دردناک از دست دادن اعضای خود به سر می برد و مراتب همدردی و حمایت خود را از خانواده ها، دوستان، همکلاسی ها و اسانید این عزیزان اعلام می کند. با ایجاد این فاند و بورسیه تحصیلی امید است که با کمک به دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه تورنتو را دارند و تمام دانشجویان سراسر جهان که قصد تحصیل در رشته ایران شناسی را دارند یاد آنها را گرامی داریم”.
ایده ایجاد این فاند متعلق به معاون رییس دانشگاه تورنتو دیوید پالمر، رحیم رضایی یکی از فارغ التحصیلان این دانشگاه و مهرداد حریری رییس مرکز سیاست گذاری علوم کاناداست. پالمر گفته است که ” ما می خواستیم از دیواره ی غم و اندوه از دست رفتن آن عزیزان که یک هفته است در برابر ما ایجاد شده است روزنه امید، همدردی و حمایتی ایجاد کنیم و مطمئن شویم که نام آنها فراموش نخواهد شد. این دانشجویان و محققان از جمله باهوشترین های نسل خود بودند. امید است که این یادبود بتواند الهام بخش نسل های بعدی شود.”
رحیم رضایی هم گغته است که ایده ایجاد این فاند بعد از آن در ذهنش ایجاد شد که می خواسته به نوعی این فقدان تلخ را باور کند. او می گوید “لبریز بودم از اندوه و در عین حال می خواستم راهی هرچند کوچک پیدا کنم تا از دل این تراژدی نکته مثبتی بسازم. احساسم این بود که ایرانی ها و ایرانی-کانادایی ها می توانند از این راه برای هدایت اندوه به سمت مسیری امیدوارانه تر بهره مند شوند”.
“با توجه به شرایط اقتصادی ایران این فاند و بورسیه واقعا به کمک دانشجویان با استعداد که بنیه مالی قوی ندارند و نمی توانند به دانشگاه تورنتو برای تحصیل بیایند خواهد آمد. علاوه بر این با حمایت از دانشجویانی که مطالعات خود را در زمینه ایران شناسی ادامه خواهند داد روابط فرهنگی بین ایران و جهان هم تقویت خواهد شد”.
حریری همچنین گفته است که چندین مورد از دانشگاه های کانادا علاقه خود را به ایجاد فاند اعلام کرده اند اما دانشگاه تورنتو اولین پیشقدم در ایجاد فاند بوده است.  حریری گفته است که رییس دانشگاه تورنتو آقای Gertler بلافاصه پاسخ مثبت داده است و حریری را با سایر مدیران دانشگاه مرتبط کرده و او را کمک نموده است و بدین ترتیب فاند خیلی زود تاسیس شده است. حریری در ادامه می گوید که” تمام این دانشجویان که جان خود را از دست دادند در حال تلاش در زمینه مطالعاتی خود بودند. مهم این است که این حادثه باعث دلسردی دانشجویان ایرانی از آمدن به کانادا نشود. بلکه بر عکس ما دانشجویان ایرانی را تشویق به استفاده از نهادهای آموزشی کانادا و کمک به جامعه علمی کانادا می کنیم و این بورسیه برای همین ایجاد شده است”.

4
/
5
(
7

votes
)

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

مطالب مرتبط:
اکسپرس انتری به رکورد سال 2017 نزدیک شد
کبک ۱۸۰۰۰ درخواست مهاجرت کاری اسکلید ورکر را رد می کند
اکسپرس انتری همچنان رکورد می زند؛ CRS (امتیاز سیستم جامع رتبه بندی) کاهش می یابد
پرینس ادوارد آیلند اولین پذیرش 2019 را برای کاندیدهای دسته های اکسپرس انتری، کسب و کار و نیروی کار برگزار نمود
28 ژانویه: روز بازگشایی برنامه والدین و پدر/مادر بزرگ ها
اکسپرس انتری به شکستن رکورد سال 2017 نزدیک شد
جدیدترین پذیرش ساسکاچوان در دو دسته کارگر ماهر و مشاغل مورد نیاز برگزار شد
رونمایی بریتیش کلمبیا از برنامه ی مهاجرتی جدید برای کارآفرینان
اکثر کانادایی ها همچنان دید مثبتی به مهاجرت دارند
آنتارو برای متقاضیان فرانسوی زبان اکسپرس انتری دعوتنامه های جدید صادر کرد

۲۷ دی ۱۳۹۸


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.