09

جولای
2022

برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برای نخستین بار پس از وقفه دراوها در سال ۲۰۲۰

Posted By : کاناداهوم/ 66

برگزاری جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برای نخستین بار پس از وقفه دراوها در سال ۲۰۲۰

اخبار, اخبار اکسپرس انتری در:

وزیر مهاجرت کانادا: امروز خرسندم اعلام کنم که دراوهای اکسپرس انتری رسما از سر گرفته شد و درخواست‌ها ظرف مدت ۶ ماه رسیدگی خواهند شد.
کانادا برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۲۰، از متقاضیان فدرال اسکیل ورکر دعوت کرده است.
متقاضیان تجربه کانادایی نیز در پذیرش امروز اکسپرس انتری حضور داشتند. بدین ترتیب اولین بار پس از سپتامبر ۲۰۲۱ بود که متقاضیان تجربه کانادایی در دراو اکسپرس انتری لحاظ شدند.
اداره مهاجرت کانادا مجموعا از ۱,۵۰۰ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست ارائه کنند. حداقل امتیاز مورد نیاز در سیستم جامع رتبه بندی ۵۵۷ بود.
بیانیه وزیر مهاجرت کانادا در مورد دراو امروز
شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که:
امروز خرسندم اعلام کنم که دراوهای اکسپرس انتری رسما از سر گرفته شد و درخواست‌ها ظرف مدت ۶ ماه رسیدگی خواهند شد. می‌خواهم از متقاضیان سراسر جهان به خاطر بردباری‌شان در طول مدتی که ما در تلاش بودیم درخواست‌های تلنبارشده را رسیدگی کنیم تشکر کنم. منتظر استقبال از نیروهای کار ماهری هستم که برای برطرف کردن کمبود نیروی کار کانادا اهمیت حیاتی دارند.
چرا برگزاری دراو امروز خبر مهمی است  
بازگشت دراوهای تمام برنامه‌ای به چند دلیل خبر مهمی است. برنامه اسکیل ورکر فدرال از آغاز تاسیس در سال ۱۹۶۷ تا سال ۲۰۲۰ راه اصلی مهاجرت مهاجران ماهر به کانادا بود. قبل از پاندمی کرونا حدود ۴۵ درصد افرادی که از طریق اکسپرس انتری دعوتنامه اقامت دائم دریافت کردند را متقاضیان اسکیل ورکر فدرال تشکیل می‌دادند.
بازگشت دراوهای تمام برنامه‌ای برای متقاضیان تجربه کانادایی نیز خبر مهمی است. تجربه کانادایی راه اصلی اخذ اقامت دائم توسط دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی است. اهمیت تجربه کانادایی طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است، چرا که کانادا برای رسیدن به اهداف مهاجرتی خود به متقاضیان تجربه کانادایی چشم دوخته است. قبل از پاندمی، متقاضیان تجربه کانادایی فقط ۹ درصد از ۳۴۱,۰۰۰ مهاجری را تشکیل می‌دادند که از طریق دسته‌های بشردوستانه، اقتصادی و خانوادگی به کانادا مهاجرت کردند. سال گذشته تجربه کانادایی یک سوم از بیش از ۴۰۵,۰۰۰ مهاجری را تشکیل داد که در کانادا لندینگ کردند.
دو هفته قبل شان فریزر به خبرنگاران گفت که اداره مهاجرت در مسیر درست برای رسیدن به هدف خود در برگزاری دراو اکسپرس انتری تمام برنامه‌ای در ۶ جولای قرار دارد. اداره مهاجرت ابتدا این خبر را در ماه آوریل اعلام کرد. علاوه بر این اداره مهاجرت قصد دارد زمان رسیدگی به درخواست‌های اکسپرس انتری را به شش ماه برساند.
دراوهای تمام برنامه‌ای اکسپرس اینتری زمانی برگزار می‌شوند که اداره مهاجرت تمام متقاضیان حاضر در صف انتظار اکسپرس انتری را لحاظ کند و برای آن‌ها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند ITA یا دعوتنامه اقامت دائم صادر کند. بین آغاز به کار اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۲۰ اداره مهاجرت عمدتا دراوهای تمام برنامه‌ای برگزار کرده بود. این یعنی متقاضیان فدرال اسکیل ورکر، اسکیل ترید فدرال و تجربه کانادایی همه در دریافت ITA شانس داشتند.
از اوایل ژانویه ۲۰۲۱ اداره مهاجرت تنها بر دعوت از متقاضیان تجربه کانادایی متمرکز شد. اداره مهاجرت این کار را به این خاطر انجام داد که اکثر این متقاضیان در کانادا حضور داشتند و در مقایسه با سایر متقاضیان خارج از کانادا به احتمال کمتری تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار داشتند. هرچند اداره مهاجرت صدور دعوتنامه برای متقاضیان تجربه کانادایی را در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف کرد تا به درخواست‌های تلنبار شده رسیدگی کند. ضمنا اداره مهاجرت دراوهای دو هفته یک بار را تنها برای دعوت از متقاضیان برنامه های مهاجرت استانی برای کمک به استان‌ها و مناطقی که کمبود نیروی کار دارند ادامه داده است.
اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟
اکسپرس انتری فرایندی دو مرحله‌ای دارد.
در مرحله اول، متقاضیان باید تایید کنند که واجد شرایط حداقل یکی از سه برنامه اکسپرس انتری هستند.
اگر واجد شرایط بودند می‌توانند پروفایل اکسپرس انتری خود را بر روی وبسایت اداره مهاجرت آپلود کنند. متقاضیان بر حسب مشخصات سرمایه انسانی نظیر سن، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و سابقه کار، امتیازی را در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند. تقریبا هر دو هفته یک بار اداره مهاجرت از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می‌کند تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارائه کنند.
افرادی که برای اقامت دائم دعوت شده اند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست خود را به اداره مهاجرت ارائه کنند. اداره مهاجرت قصد دارد تا به اکثر درخواست‌ها ظرف مدت ۶ ماه یا کمتر رسیدگی کند.
کانادا تا سال ۲۰۲۴ سالانه از بیش از ۱۱۰,۰۰۰ مهاجر از طریق اکسپرس انتری استقبال خواهد کرد.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۱۸ تیر ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.