18

آوریل
2019

برنده ها و بازنده های لایحه بودجه دولت فدرال

Posted By : کاناداهوم/ 391

[ad_1]

اتاوا- دولت فدرال آخرین لایحه بودجه قبل از انتخابات اکتبر 2019 را به مجلس ارائه کرد. با اینکه صاحبنظران اقتصادی در مورد مفاد ارائه شده در لایحه با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما آشنایی با چند نکته مهم می باشد. در اینجا به طور خلاصه به برنده ها و بازنده های لایحه بودجه می پردازیم.
برنده ها
دانشجویان: دولت بهره وام دانشجویی را کاهش می دهد. به این ترتیب دانشجویان در هنگام پرداخت اقساط وام، مبلغ پایین تری می پردازند.
بیماران مبتلا به بیماری های نادر: کانادایی های مبتلا به یکی از 7 هزار بیماری که از سوی سازمان Canadian Organization for Rare Diseases نادر تلقی می شود، می توانند کمک هزینه دارویی را دریافت نمایند. دولت فدرال طی دو سال که از 23-2022 آغاز خواهد شد، 1 میلیارد دلار برای کمک به این بیماران درنظر گرفته است. استراتژی برای بهبود دسترسی به داروهای بیماری های نادر با مشارکت دولت های استانی و فدرال تدوین خواهد شد.
کانادایی های حامی کاهش انتشار کربن در محیط زیست: دولت فدرال طی 5 سال آینده 130 میلیون دلار به احداث و راه اندازی ایستگاه های شارژ اتومبیل های برقی و هیدروژنی در مناطق دورافتاده، محل های کار، پارکینگ های عمومی و پارکینگ ساختمان های تجاری و اداری اختصاص خواهد داد.
رسانه ها: اختصاص 50 میلیون دلار طی 5 سال برای حمایت از رسانه ها و خبرگزاری های محلی
کشاورزان و دامداران: افرادی که در نتیجه توافقنامه تجاری جدید بین آمریکا و کانادا متضرر شده اند، خسارت دریافت می کنند. دولت 2.15 میلیارد دلار برای پرداخت خسارت طی چند سال در نظر گرفته است.
بازنده ها
افراد با درآمد بالای 250 هزار دلار در سال: مالیات بر درآمد بالاتر در انتظار این قشر می باشد.
صاحبان بیزنس های کوچک: این قشر نیز که امیدوار بودند تخفیف مالیاتی دریافت کنند، ناامید خواهند شد.
کهنه سربازان: در لایحه بودجه جدید تغییر در مصوبه جنجال برانگیز دولت ترودو در مورد مستمری معلولیت یا disability pension plan که از 1 آوریل سال جاری به اجرا گذاشته می شود، در نظر گرفته نشده است.

[ad_2]