20

ژوئن
2022

برنامه مهاجرتی جدید کانادا در راه است

Posted By : کاناداهوم/ 74

برنامه مهاجرتی جدید کانادا در راه است

اخبار, اخبار اکسپرس انتری, اخبار مهاجرت در:

کانادا در حال ایجاد برنامه مهاجرتی جدیدی برای مقیمان موقت است و تغییراتی هم در اکسپرس انتری خواهد داد.
کانادا دارد روی برنامه مهاجرتی سریع و جدیدی برای دانشجویان بین‌المللی و مقیمان موقت کار می‌کند.
شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا به خبرنگاران گفته است که این برنامه جدید، مسیر دائمی مهاجرت مقیمان موقت خواهد بود. این برنامه مشابه برنامه اقامت موقت به اقامت دائم (TR2PR) است اما دقیقا عین آن نیست. گفتنی است برنامه اقامت موقت به اقامت دائم سال گذشته در مهاجرت به کانادا را به روی بیش از ۹۰,۰۰۰ نیروی کار ضروری و دانشجوی بین‌المللی باز کرد.
شان فریزر به خبرنگاران گفته است:
ما الان به دنبال بهترین راه برای ایجاد مسیر دائمی برای مقیمان موقت می‌گردیم.
شان فریزر اندکی پس از انتصاب به عنوان وزیر مهاجرت از طرف ترودو دستور گرفت که «مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی موقت گسترش دهد.» اکنون فریزر ۱۲۰ روز فرصت دارد تا استراتژی رسیدن به این اهداف را آنگونه که در مجلس عوام پارلمان کانادا تصویب شده است توسعه داده و منتشر کند.
فریزر گفته است:
این مصوبه من را وادار می‌کند تا طبق برنامه زمانی دقیق چهارچوبی را برای ایجاد مسیر جدید اقامت دائم نه تنها برای دانشجویان بین‌المللی بلکه برای نیروی کار خارجی موقت پیدا کنم.
جزییات بیشتر در مورد این برنامه، هشتم سپتامبر زمان به پایان رسیدن مهلت ۱۲۰ روزه فریزر منتشر خواهد شد.
تغییرات در اکسپرس اینتری
کانادا در ماه جولای بار دیگر از متقاضیان برنامه اسکیل ورکر فدرال و تجربه کانادایی دعوت خواهد کرد تا برای اقامت دائم اپلای کنند اما این تنها تغییری نیست که در اکسپرس اینتری رخ خوهد داد.
اکنون مصوبه Bill C-19 در حال تصویب در مجلس سنا و تبدیل شدن به قانون است. این قانون به اداره مهاجرت این اختیار را خواهد داد از متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در صف انتظار بر اساس هدفی اقتصادی نظیر شغل، تسلط بر زبان فرانسه و یا تحصیلات دعوت کند.
اداره مهاجرت کانادا ملزم خواهد بود تا فرایند رایزنی عمومی را انجام دهد تا به کارفرمایان در انتخاب گروه‌هایی از متفاضیان اکسپرس انتری که در این دراوها دعوت خواهند شد کمک کند. گذشته از این اداره مهاجرت باید سالانه به پارلمان گزارش دهد و توضیح دهد که در آن دراو به دنبال چه هدف اقتصادی بوده است.
چگونه می‌توان به عنوان مقیم موقت به کانادا مهاجرت کرد؟
گرچه حضور در کانادا همیشه شرط مهاجرت به کانادا نیست اما مطالعات نشان داده که مهاجرانی که تجربه و سابقه زندگی در کانادا را دارند، نسبت به افرادی که مستقیما از خارج به کانادا مهاجرت کرده‌اند، در سال‌های نخست لندینگ خود، حقوق و دستمزد بالاتر داشته و نرخ اشتغال در بین آن‌ها بیشتر بوده است.
تجربه کار در کانادا و تحصیل در کانادا نیز می‌تواند درها را به سمت برنامه‌های مهاجرتی بیشتری باز کند.
برای تحصیل در کانادا باید ابتدا از طرف یکی از موسسات آموزش عالی کانادا موسوم به DLI پذیرش تحصیلی بگیرید و سپس ویزای تحصیلی کانادا یا استادی پرمیت دریافت کنید. اگر از دوره تحصیلی تمام وقت که حداقل هشت ماه به طول می‌انجامد فارغ التحصیل شوید، ممکن است واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا PGWP باشید. از این ویزا می‌توانید برای کسب سابقه کار در کانادا استفاده کنید.
بیشتر بخوانید:دانشگاه‌های کاناداکالج‌های کانادامدارس کانادا
ویزای کاری یا ورک پرمیت معمولا برای کار در کانادا نیاز است. بیش از ۱۰۰ نوع ورک پرمیت وجود دارد که به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند: ویزاهای کاری مربوط به برنامه نیروی کار خارجی موقت و ویزاهای کاری مربوط به برنامه تحرک بین المللی یا همان ویزای IMP کانادا. تفاوت عمده بین این دو این است که ویزاهای مربوط به برنامه نیروی کار خارجی موقت کارفرمایان را ملزم به تکمیل مجوز LMIA می‌کند در حالیکه ویزاهای کاری IMP برای حمایت از اولویت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صادر می‌شوند. دارندگان ویزای کاری مربوط به برنامه تحرک اجتماعی از این رو از LMIA معاف هستند که یا حضور آن‌ها برای کانادا مزیت بالایی دارد و یا نتیجه توافقنامه دوجانبه با کشور دیگری است.
چگونه می‌توان از طریق اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کرد؟
اکسپرس اینتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی کاناداست. این سه برنامه عبارتند از: برنامه اسکیل ورکر فدرال، برنامه تجربه کانادایی و برنامه اسکیل ترید فدرال. به عبارت دیگر، شما برای حضور در صف انتظار اکسپرس انتری باید واجد شرایط حداقل یکی از این سه برنامه باشید.
وقتی وارد صف انتظار شدید، بر اساس عواملی نظیر سابقه کار در شغلی نیازمند مهارت، سابقه تحصیل، تسلط بر زبان رسمی کانادا، سن و سایر عوامل اقتصادی در سیستم جامع رتبه بندی به شما امتیاز تعلق می‌گیرد و رتبه بندی می‌شوید. هرچه امتیاز شما در سیستم جامع رتبه بندی بالاتر باشد شانس دریافت ITA یا دعوتنامه اقامت دائم کانادا نیز بالاتر خواهد بود.
متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در صف انتظار ممکن است از طریق برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا PNP هم برای اپلای جهت انتخاب استانی دعوت شوند. اگر به دعوت پاسخ دهید و انتخاب شوید، ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی CRS به شما تعلق خواهد گرفت. این امتیاز اضافی عملا دریافت دعوتتامه اقامت دائم را طی دراو بعدی اکسپرس انتری تضمین خواهد کرد.
دعوتنامه اقامت دائم یا ITA برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری نقشی کلیدی دارد. وقتی اداره مهاجرت کانادا پاسخ شما به ITA  را دریافت کند به صورت استاندارد ظرف شش ماه به درخواست رسیدگی خواهد کرد. اما پاندمی کرونا این زمان رسیدگی را کند کرده است. زمان رسیدگی کنونی بر روی وبسایت اداره مهاجرت قابل مشاهده است.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلیبورسیهاخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

۲۹ خرداد ۱۴۰۱


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.