04

جولای
2019

امکان مشاهده میزان تغییرات لحظه ای جمعیت کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 293

آیا تابحال به این فکر کرده اید که چند نفر طی 24 ساعت گذشته در کانادا به دنیا آمده اند و یا از دنیا رفته اند؟ آیا تاکنون خواسته اید که از آمار دقیق جمعیت لحظه ای در کبک، مانیتوبا یا نوناووت اطلاع داشته باشید؟ اگر اینچنین است، خبر خوبی برایتان داریم.

جمعیت کانادا به طور مداوم تغییر می کند و شما از این پس می توانید شاهد این تغییرات لحظه ای باشید. طبق آمار، در حال حاضر در کانادا در هر 1.17 دقیقه یک تولد و در هر 2 دقیقه یک مرگ ثبت می شود.

ابزار جمعیتی آنلاین ارائه شده از سوی مرکز آمار کانادا، به کاربران این امکان را می دهد تا نگاهی گذرا به آنچه در کشور در حال وقوع است داشته باشند. مرکز آمار کانادا از اصطلاح “ساعت جمعیتی” استفاده کرده تا تصویری مهم از وضعیت جمعیت کانادا که شامل تولد، مرگ، مهاجرت و کوچ می شود را نشان دهد.استفاده از این وب سایت کاملا حیرت آور است چرا که شما می توانید لحظه به لحظه نحوه تغییر جمعیت کشور را مشاهده نمایید. نمودارهای میله ای ساده و رنگی نشان می دهند که چه تعداد افراد متولد می شوند، چه تعداد از دنیا می روند، و چه تعداد به داخل کشور مهاجرت کرده یا از کشور کوچ می کنند و در کل تغییرات روند جمعیتی را در هر لحظه نشان می دهند.

البته دولت برای به روز نگه داشتن آمار، اطلاعات هر شخص را به طور لحظه ای ردیابی نمی کند اما Patrick Charbonneau تحلیلگر ارشد StatCan به rdnewsNOW اعلام کرد که این دقیق ترین روش برای اندازه گیری جمعیت است. او گفت که اطلاعات این وب سایت بر اساس آخرین برآوردهای StatCan استوار است که به طور منظم به روز می شوند و اعداد و ارقام مبتنی بر “روشی بسیار دقیق و قدرتمند” ارائه می شوند.

او گفت: تعداد افرادی که در ساعت جمعیتی مشاهده می کنید صرفا با هدف تصویرسازی نشان داده می شوند تا به کانادایی‌ ها برداشتی در مورد سرعت تغییر جمعیت ارائه دهد. این ابزار بیشتر از اینکه یک ابزار تصمیم گیری باشد، یک ابزار یادگیری است و برای اولین بار در “روز ملی کانادا” در سال گذشته و با هدف افزایش “سواد آماری” در میان عموم راه ‌اندازی شد. Charbonneau معتقد است که برای کانادایی‌ ها نحوه تغییرات جمعیت و جابجایی آن اهمیت دارد، چرا که می توانند درک بیشتری از کشوری که در آن زندگی می‌کنند به دست آورند.

Howard Ramos، استاد جامعه‌ شناسی دانشگاه دالهوزی (Dalhousie University)، با این نظر موافق است و می‌گوید حفظ علاقه به جمعیت شناسی کشوری که دوستش دارید برای کانادایی ‌ها پر اهمیت است.

Howard گفت:”تصور می ‌کنم که تعداد زیادی از کانادایی‌ ها ممکن است از آمار کل جمعیت شگفت ‌زده شوند؛ در حال حاضر جمعیت کانادا در حدود 37 و نیم‌ میلیون نفر می باشد.”

او همچنین بر این باور است که این وب سایت یک راه عالی برای کانادایی ‌هایی است که می خواهند درباره کانادا و جمعیت آن آگاهی داشته باشند. وی متذکر شد که اغلب افرادی که در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال زندگی می‌ کنند ممکن است ندانند که زندگی در یوکان، یا کیپ برتون (Cape Breton) و یا منطقه چمنزار (the Prairies) به چه شکلی است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.