03

آوریل
2019

اقدامات پشت صحنه پلیس کانادا برای مبارزه با افراط گرایی

Posted By : کاناداهوم/ 368

[ad_1]

اتاوا- در جریان عملیات ضد تروریسم پلیس سلطنتی کانادا در کینگستون در 24 ژانویه ماموران پلیس با هلیکوپتر خیابان های شهر را زیر نظر گرفتند و در پایان عملیات یورش و بازرسی، چندین کیسه پلاستیکی حاوی مدرک را از چند خانه خارج کردند.
اما RCMP پشت صحنه و دور از انظار مردم، استراتژی متفاوتی را برای مبارزه با تروریسم در پیش گرفته تا کانادایی های تروریست را قبل از آن که شروع به ساخت بمب بنمایند شناسایی و خلع سلاح کند.
تیراندازی مرگبار در دو مسجد نیوزیلند توسط یک تروریست نژادپرست و ضد مهاجر، بار دیگر پیامدهای وحشتناک افراط گرایی را نمایان کرد. این حادثه همچنین بحث هایی را درباره چگونگی جلوگیری از اینگونه حملات به راه انداخت.
یکی از فرماندهان ارشد RCMP در مصاحبه با خبرنگاران برای اولین بار استراتژی RCMP برای دخالت زودهنگام و پیشگیری از حملات تروریستی را شرح داد. این استراتژی عبارت است از آموزش افسران خط مقدم و اعضای جامعه برای شناسایی علائم و نشانه های افراط گرایی برای متوقف کردن زودهنگام توطئه می باشد. افراط گرایان بایستی به آژانس های خدمات اجتماعی معرفی شده و درمان روحی و روانی بشوند. رهبران دینی، تروریست های سابق و اصلاح شده و دیگر اعضای جامعه می توانند افراط گرایی را خنثی نمایند.
این مقام پلیس تاکید کرد که گزینه بازپروری و اصلاح در اختیار کلیه افراط گرایان قرار نخواهد گرفت. زیرا برخی از آنها به دلایل امنیتی به صورت دائمی تحت نظر پلیس قرار خواهند داشت.
بیش از 30 افسر پلیس نحوه ارزیابی و شناسایی میزان جدی بودن تهدیدات امنیتی را آموخته اند. یکی از این ابزارها همکاری با رهبران مذهبی و اعضای جامعه می باشد.
استراتژی RCMP برای جلوگیری از حملات تروریستی و همچنین اصلاح و بازپروری افراد متمایل به افراط گرایی با انتقاد محافظه کاران روبرو شده است. آنان دولت لیبرال را به مدارا و اعزام تروریست ها به کلاس های شعرخوانی متهم می کنند.

[ad_2]