22

ژوئن
2019

 افزایش 2.4 درصدی نرخ تورم کانادا موجب افزایش قیمت مواد غذایی گردید

Posted By : کاناداهوم/ 324

این روزها کانادایی ها ممکن است افزایش فشار قیمتی را در برخی از کالاها احساس نمایند چرا که تورم در ماه می 2019 نسبت به ماه مشابه در سال گذشته حدود 2.4 درصد افزایش داشته که منجر به افزایش قیمت اقلام غذایی گردیده است.

طبق آمار شاخص قیمت مصرف‌ کننده کانادا (CPI) که در روز چهارشنبه منتشر شد، این میزان در مقایسه با ماه آوریل افزایش دو درصدی را نشان می دهد.

قیمت‌ های سال به سال در هر هشت گروه این شاخص افزایش یافت که بیشترین افزایش مربوط به قیمت مواد غذایی بود که در 12 ماه منتهی به ماه می سال 2019، افزایش 4 درصدی را نشان می دهد؛ پس از آن که در ماه آوریل 3 درصد افزایش داشت.

رشد سریعتر از حد متوسط در قیمت مواد غذایی، به واسطه افزایش 16.7 درصدی قیمت سبزیجات تازه و افزایش 2.9 درصدی قیمت گوشت در مقایسه با سال قبل بوده است.

قیمت کالاهای با دوام و غیر فاسد شدنی در سال گذشته 2.4 درصد گران شد، در حالی که هزینه های جدید حمل و نقل به میزان 4.2 درصد افزایش داشت. تنها استثناء در این زمینه بنزین بود که قیمت آن در مقایسه با ماه می سال 2018 حدود 3.7 درصد کاهش نشان داد.

انرژی یکی از کالاهای کمیاب بود که قیمت آن در سال گذشته به میزان 0.1 درصد کاهش یافت. بر این اساس، قیمت بنزین به میزان 3.7 درصد کاهش ‌یافته است.

در صورت گران شدن انرژی مصرفی، تورم به 2.7 درصد می رسید.

اما این رقم تورم به طور قابل ملاحظه ای ناپایدار است و به راحتی توسط عوامل انفرادی تغییر می یابد.

بنابراين موسسه داده ها یک نرخ تورم اصلی با عنوان”نرخ پایه” را بر اساس جدول بندی میانگین سه نرخ فرعی با تعداد زیادی زیر شاخه اعلام می کند. در حال حاضر نرخ تورم پایه 2.1 درصد اعلام گردیده که بالاترین میزان تورم از سال 2012 تاکنون بوده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.