20

مارس
2019

افزایش پذیرش دانشجویان بین‌ المللی در سوئد

Posted By : کاناداهوم/ 404

نزدیک به 10 هزار دانشجوی بین‌المللی در سال جاری در 18 دانشگاه و کالج مختلف در استکهلم سوئد مشغول به تحصیل می باشند.

این بدان معنی است که تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه های استکهلم نسبت به دو سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است. دانشجویان بین المللی تقریبا 10 درصد کل دانشجویان شهر استکهلم را تشکیل می دهند که اکثر آنها در “دانشگاه استکهلم” مشغول به تحصیل هستند. بیشتر دانشجویان بین المللی سوئد در دانشگاه استکهلم (3،826 نفر)، موسسه فناوری رویال (3،063 نفر) و موسسه Karolinska در استکهلم (حدود 831 نفر) مشغول به تحصیل می باشند.

این اطلاعات بر اساس گزارش انجمن دانشگاهی استکهلم (STAF) به دست آمده است، که در حوزه تحصیلات آموزش عالی فعالیت می‌کند و تحولات دانشجویان بین المللی را مورد بررسی قرار داده است.

در گزارش این انجمن آمده است 26 درصد از دانشجویان خارجی که برای تحصیل به سوئد می‌آیند، استکهلم را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

Maria Fogelström Kylberg، مدیرعامل انجمن STAF می گوید:”آمارهای رو به رشد نشان می دهند که استکهلم شهر جذابی برای تحصیل و زندگی دانشجویی می باشد. این موضوع به خوبی در شاخص های رده بندی جهانی مشخص است. به عنوان مثال در آوریل گذشته، شاخص رده بندی Times Higher Education، استکهلم را در کنار نیویورک جزو 4 شهر برتر دانشجویی جهان طبقه بندی نمود. این دستاورد بزرگی است که ما به خاطر داشتن چندین دانشگاه در سطح جهانی به آن افتخار می کنیم.”

در استکهلم، بزرگترین گروه های دانشجویی مربوط به کشورهای آلمان، فنلاند و چین می باشند، در حالی که گروهی که بیشترین رشد را به میزان 21 درصد داشته است مربوط به دانشجویان کشور هند می باشد. تعداد دانشجویان فرانسوی نیز نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است.

ده کشوری که بیشترین تعداد دانشجویان را در استکهلم دارند عبارتند از:

1. آلمان (725 نفر)

2. فنلاند (689 نفر)

3. چین (659 نفر)

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.