03

آگوست
2019

افزایش صد و هشتاد درصدی منجمد کردن داوطلبانه تخمک در کلینیک های باروری کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 247

[ad_1]

ونکوور- اینطور که به نظر می رسد، هر سال تعداد زنان کانادایی که بچه دار شدن را به تاخیر می اندازند، بیشتر می شود. به گزارش اداره آمار کانادا، در سال 2016، تعداد کودکانی که از مادران بالای 35 سال به دنیا آمدند، بیشتر از مادران بیست و چند ساله بود.
به تعویق انداختن بارداری به سنین بالاتر ریسک ناباروری را افزایش می دهد. به همین دلیل است که تعداد قابل توجهی از زنان کانادایی به منجمد کردن تخمک هایشان برای آینده روی آورده اند.
کلینیک باروری Pacific Centre for Reproductive Medicine که در ونکوور و ادمونتون شعبه دارد، افزایش 180 درصدی تعداد زنانی که به طور داوطلبانه تخمک هایشان را منجمد می کنند را طی سال های 2017 و 2018، گزارش کردند. کلینیک مورد اشاره همچنین افزایش 150 درصدی طی نیمه دوم 2018 در مقایسه با نیمه نخست سال را گزارش کرد. این کلینیک سالانه بین 50 تا 100 مورد منجمد کردن تخمک را انجام می دهد. دکتر کیتلین دان، از PCRM می گوید: <اینها زنانی هستند که به دلیل ادامه تحصیل، موقعیت شغلی و یا تمایل شخصی، بارداری را به تعویق انداخته و در 30 و چند سالگی خود را بدون شریک زندگی مناسب و امکان بچه دار شدن می یابند.>
کلینیک مورد اشاره از سال 2009 به این سو، تخمک های زنان را به دلایل پزشکی منجمد می کند تا شانس بچه دار شدن زنانی که تحت شیمی درمانی می باشند، از بین نرود. دکتر دان می گوید: <ما مدت زیادی است که این کار را انجام می دهیم، اما دلایل آن تفاوت کرده است.>
منجمد کردن تخمک در کلینیک 7 هزار دلار به اضافه هزینه دارو می باشد. هزینه دارو 3 هزار تا 5 هزار دلار می باشد. مراحل کامل، شامل تزریق هورمون، 3 هفته به طول می انجامد. بهترین سن برای منجمد کردن تخمک 34 سالگی می باشد.

[ad_2]