10

مه
2019

افزایش حقوق در کبک بر درآمد 290 هزار کبکی تاثیرگذار خواهد بود

Posted By : کاناداهوم/ 444

همانطور که از قبل مقرر شده بود، هفته گذشته همزمان با شروع ماه می حدود 290 هزار نفر از کارکنان کبک مشمول افزایش حقوق شدند به طوری که حداقل دستمزد ساعتی در این استان 50 سنت افزایش یافت.

بر این اساس حداقل دستمزد در استان کبک برای کارکنانی که انعام دریافت نمی کنند به ساعتی 12.50 دلار رسید. همچنین میزان افزایش برای پیش خدمت ها و گارسون‌ ها در حدود 25 سنت بوده و بدین ترتیب حقوق آنها به 10.05 دلار در ساعت رسیده است.

بر طبق این گزارش حقوق میوه چین‌ها نیز مشمول افزایش شده به طوری که حداقل دستمزد تمشک چین ها به کیلویی 3.71 دلار و توت فرنگی چین ها به 0.99 دلار به ازای هر کیلوگرم میوه چیده شده رسیده است.

Jean Boulet، وزیر کار کبک، در اوایل سال جاری گفته بود که انتظار دارد حداقل دستمزد تا سال آینده 50 سنت افزایش یابد. سال گذشته نیز حداقل دستمزد حدود 75 سنت افزایش یافته بود.

در حال حاضر میانگین دستمزد ساعتی در کبک حدود 24.92 دلار است که چند دلار کمتر از میانگین دستمزد ملی است. این گزارش می گوید کبک یکی از کمترین درآمدهای سرانه را در منطقه آمریکای شمالی به خود اختصاص داده است.

Boulet در بیانیه ای گفت:”افزایش حداقل حقوق موجب رشد میانگین دستمزد ساعتی به 24.92 دلار گردیده است، بدین ترتیب کارکنانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند از رشد عمومی حقوق و پیشرفت اقتصادی بهره مند خواهند شد. بنابراین دولت با افزایش قدرت خرید کارکنان، بدون آسیب رساندن به بازار کار و رقابت شرکت ها، به آسیب پذیرترین قشر جامعه کمک خواهد کرد.”

اما اتحادیه های کارگری کبک با این میزان افزایش موافق نیستند. CSN، دومین اتحادیه بزرگ تجاری کبک که نماینده حدود 300 هزار کارگر است به Global News گفته که این افزایش دستمزد کافی نیست.

اتحادیه های صنفی و گروه های فعال اجتماعی از دولت خواسته اند حداقل دستمزد را تا ساعتی 15 دلار افزایش دهد چرا که افزایش 50 سنتی میزان حقوق کمکی به جذب کارگران به بازار کاری که از کمبود نیروی کار رنج می برد، نخواهد کرد.

 گفته شده که این مقدار افزایش دستمزد در کبک با سخنرانی های فرانسوا لوگو (Francois Legault) در طول کمپین انتخاباتی وی مطابقت ندارد. وی در مبارزات انتخاباتی خود بارها از افزایش چندباره حقوق حمایت کرده بود.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.