03

سپتامبر
2022

اعلام نتایج اکسپرس انتری: کانادا خواستار افزایش دعوت‌نامه‌های درخواست

Posted By : کاناداهوم/ 55

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا پنجمین اکسپرس انتری (با شمول تمام برنامه‌ها) از تاریخ ششم جولای را برگزار کرده است.

اداره مهاجرت در این دوره ۲۷۵۰ دعوت‌نامه درخواست یا ITA صادر کرد. اکسپرس انتری یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت به کانادا برای متقاضیان دارای مهارت است.

برنامه  مهاجرتی مشخصی برای این اعلام نتایج وجود نداشت که به این معنی است که متقاضیان از برنامه‌های تجربه کانادایی (CEC) و برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) شرایط دعوت شدن را داشتند.

اداره مهاجرت اکسپرس انتری با شمول تمام برنامه‌‌ای را برای بیشتر از ۱۸ ماه از دسامبر ۲۰۲۰ متوقف کرده بود. علت این امر تعداد بسیار بالای درخواست‌های اقامت دائم در دوران اوج کورونا بوده است. در طی این زمان مرز کانادا بسته شده و قوانین سفر به طور مستمر تغییر می‌کرد.

برنامه اکسپرس انتری یک سیستم امتیاز دهی است (سیستم رتبه‌بندی جامع یا CRS) که پروفایل متقاضیان را امتیازبندی می‌کند. متقاضیان با بیشترین امتیاز می‌توانند دعوت‌نامه درخواست یا ITA  دریافت کرده و سپس درخواست اقامت دائم دهند. بعد از ثبت درخواست، آفیسری از اداره مهاجرت درخواست متقاضی را بررسی کرده و تصمیم خود را ابلاغ می‌کند. اگر درخواست متقاضی پذیرفته شود او مقیم دائم کانادا شده و یک قدم به شهروند کانادا شدن نزدیک شده است.

نگاه به آینده

اداره مهاجرت کانادا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۳ تغییر بزرگی در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کند که این اختیار را به اداره می‌دهد تا صدور دعوت‌نامه را به طور هدف‌مند معطوف به افرادی کند که دارای تجربه کاری، تحصیلات یا دانش زبانی هستند که برای اقتصاد کانادا مفید است. این بدان معناست که نمره CRS در برخی از اعلام‌های نتایج آینده اهمیت کمتری خواهد داشت.

به خدمات مهاجرت به کانادا نیاز داری؟

بیشتر بخوانید:

برگزاری اولین دوره قرعه کشی اکسپرس انتری کانادا در سال ۲۰۲۲
ترودو دستور کار مربوط به اولویت های برنامه مهاجرت به کانادا را اعلام کرد
کانادا بزرگترین قرعه کشی سیستم PNP را در سال جاری برگزار کرد

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.