01

مه
2019

اشتغال زایی مهاجران در کانادا؛ پدیده ای فراتر از حد انتظار

Posted By : کاناداهوم/ 397

اخیرا Statistics Canada مطالعه ای در مورد کسب و کارهای مهاجران در کانادا انجام داده که نتیجه ی آن حاکی از رشد دور از ذهن در اشتغال زایی کسب و کارهای مهاجران کانادایی بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ است. به بیان دیگر مهاجران در کانادا بیش از صاحبان کسب و کاری که در کانادا به دنیا آمده اند اشتغال زایی کرده اند. محققان در این مطالعه بین کسب و کارهای به ثبت رسیده توسط مهاجرانی که از سال ۱۹۸۰ وارد کانادا شده اند و کسب و کارهای کانادایی تفکیک قائل شده اند.

در این دوره ۱۱ ساله ۲۵ درصد اشتغال زایی خالص از ناحیه کسب و کارهای به ثبت رسیده توسط مهاجران انجام شده است. این رقم آن زمان اهمیت بیشتر می یابد که در نظر داشته باشیم این شرکت ها تنها ۱۷ درصد از مجموع شرکت هایی را تشکیل می دهند که در این مطالعه مورد بررسی را گرفته اند.

به بیان دقیق تر بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ حدود ۴۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شده و این در نتیجه باعث شده که سهم هر شرکت تاسیس شده توسط مهاجران در اشتغال زایی از متوسط شرکت های کانادایی فراتر رود. همچنین در این مطالعه بیا نشده که در مقایسه با شرکت های کانادایی کسب و کارهای تاسیس شده توسط مهاجران بیشتر از اینکه از بین برنده مشاغل باشند مولد آنها بوده و هستند.   

در گزارش Statistics Canada بیان شده که اکثر شرکت های مهاجران کمتر از چهار سال عمر داشته اند و این عامل مهمی در بالاتر رفتن درصد اشتغال زایی این نوع شرکت ها است. چرا که در طول سال شرکت هایی که مدت زمان کمتری از تاسیس آنها گذشته اشتغال زایی بیشتری داشته و دارند. سهم شرکت های تازه تاسیس تر در اشتغال زایی ۴۰.۵ درصد بوده حال آنکه سهم خالص آنها در از دست رفتن مشاغل تنها ۱۷ درصد بوده است.  

گذشته از همه اینها در این مطالعه جالب و قابل توجه بیان شده که شرکت هایی که مدت زمان زیادی از تاسیس آنها نمی گذرد به لحاظ اشتغال زایی تحرک بیشتری دارند و این هم بیشتر به این خاطر است که نرخ رشد آنها در مقایسه با شرکت های قدیمی و جا افتاده تر بیشتر است. وقتی که از شرکت های مهاجران به اصطلاح سن و سالی می گذرد از مزیت اشتغال زایی شان کاسته می شود که البه بنا به اعلام این مطالعه این به معنای پایان این کسب و کارها نیست.

کانادا قرار است تا سال ۲۰۲۱ یعنی ظرف سه سال آینده از تعداد بیشتری مهاجر استقبال کند. کانادا می خواهد تعداد جذب مهاجر را از ۳۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر در سال جاری به ۳۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ برساند. با اینکه این مطالعه تنها تا سال ۲۰۱۳ به بررسی پرداخته است اما انجام آن گام مهمی در شناخت نقش مهاجران کارآفرین در اقتصاد کاناداست.

آیا شغل شما در کانادا مورد نیاز است؟

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.