01

جولای
2019

استعفای ویلسون-ریبالد از کابینه به دنبال جنجال اعمال نفوذ ترودو در پرونده اس ان سی لاوالین

Posted By : کاناداهوم/ 330

[ad_1]

اتاوا- در پی افشاگری Globe and Mail در مورد اعمال نفوذ دفتر نخست وزیر (جاستین ترودو) و شخص او در پرونده قضایی طرح شده بر علیه شرکت کبکی SNC Lavalin و روبرو شدن دولت فدرال با یک رسوایی دیگر، خانم جودی ویلسون-ریبالد، وزیر سابق دادگستری که ماه گذشته با تنزل مقام به وزارت امور کهنه سربازان گماشته شد، از سمت خود در کابینه ترودو استعفا داد.
در گزارش Globe، ادعا شد که دفتر جاستین ترودو بر جودی ویلسون-ریبالد (وزیر دادگستری) فشار آورد تا به SNC-Lavalin در اجتناب از روبرو شدن با اتهام کلاهبرداری و فساد، کمک کند. این شرکت مهندسی که در کبک مستقر است به پرداخت رشوه به مقامات لیبیایی برای دستیابی به قراردادهای دولتی متهم شده است. در همان گزارش همچنین به دلیل واقعی تنزل مقام ریبالد اشاره شده و علت آن سرپیچی ریبالد از اجابت درخواست ترودو و اعمال نفوذ در کار دادستان پرونده اعلام شد.
علیرغم انکار و تکذیب ترودو، رهبران احزاب مخالف خواستار رسیدگی به این اتهام و همچنین شنیدن نقطه نظرات شخص خانم ریبالد شدند. بر اساس آخرین خبر منتشر شده (11 فوریه)، ماریو دیون، کمیسیونر اخلاقیات دولت فدرال، تحقیقات خود در مورد تخلف احتمالی دولت از قانون را آغاز خواهد کرد.
ریبالد که تا قبل از این سکوت اختیار کرده بود، صبح سه شنبه 12 فوریه استعفایش را به دولت تقدیم کرد. او همچنین با انتشار نامه در وب سایت خود تاکید کرد که از قاضی توماس کرامول، از قضات سابق دادگاه عالی کانادا درخواست کرده تا در مورد آنچه که می تواند و نمی تواند درباره مساله SNC Lavalin بگوید، او را راهنمایی کند. خانم ریبالد، بدون اشاره به دلیل استعفایش تاکید کرده که به عنوان نماینده مجلس از حوزه انتخابی Vancouver-Granville به کارش ادامه خواهد داد.

[ad_2]