24

مه
2019

استان نیوبرانزویک گزینه جنسیتی جدیدی را به شناسنامه افراد می افزاید

Posted By : کاناداهوم/ 350

کانادایی هایی که در استان نیوبرانزویک متولد شده اند اکنون این امکان را دارند تا هویتشان به عنوان جنسیت خنثی (بدون جنسیت) در شناسنامه ثبت شود و مقامات استانی گزینه سومی به نام X را برای آن انتخاب کرده اند. این تغییر جدید در اواخر سال جاری به اجرا در خواهد آمد و افرادی که مایل به ایجاد تغییر در شناسنامه خود باشند می توانند به صورت رایگان این کار را انجام دهند.

این تغییر به دنبال تصمیمی که در سال 2017 مبنی بر استفاده از یک گزینه سوم برای نشان دادن جنسیت خنثی بر روی گواهینامه های رانندگی نیوبرانزویک گرفته شد، به اجرا در آمده است. در حال حاضر دولت نیوبرانزویک در حال برنامه ریزی برای داشتن امکاناتی است که بتواند چنین گزینه ای را بر روی شناسنامه های افراد نیز اعمال کند.

Sherry Wilson، وزیر خدمات دولت نیوبرانزویک در مصاحبه ای به خبرنگار CBC گفت که دولت این موضوع را می داند که جنسیت فقط شامل زن و مرد نمی شود و استفاده از گزینه جدیدی برای افراد دارای جنسیت خنثی، خدمات استان را فراگیرتر می کند.

افرادی که قصد دارند شناسنامه خود را تغییر دهند، می توانند پس از اجرایی شدن این قانون در اواخر سال 2019، این کار را انجام دهند. این عده می توانند به راحتی و بدون صرف هیچگونه هزینه ای جنسیت خود را در شناسنامه از M (مرد) یا F (زن) به X (خنثی) تبدیل نمایند.

در حال حاضر هنوز مشخص نشده است که افراد در چه سنی می توانند برای تغییر جنسیت در شناسنامه خود اقدام کنند. CBC می افزاید در حالی که امکان تغییر به وجود آمده است، اما هیچ قانونی درباره اینکه آیا به هنگام تولد کودک، والدین وی می توانند گزینه X را انتخاب کنند یا اینکه بعدا این تغییر باید صورت پذیرد، اعلام نشده است.

با این حال، نیوبرانزویک اولین استان کانادا نیست که این قابلیت را برای صدور شناسنامه افراد در نظر گرفته است. نیوبرانزویک در واقع پس از استان های نوا اسکوشیا، انتاریو، نیوفاندلند، آلبرتا، یوکان و مناطق شمال غربی، ششمین استانی است که این قانون را اجرا می کند. متولدین استان های ساسکاچوان و انتاریو نیز گزینه بدون جنسیت را در شناسنامه خود دارند.

به گفته CBC، انتاریو اولین شناسنامه با فاکتور X را در ماه می 2018 صادر نمود. صدور این شناسنامه برای اولین بار، پس از آنکه یک انتاریویی نبردی قانونی و طولانی مدت در مورد این مشکل با دولت داشت، انجام گرفت.

Joshua Ferguson، که نهایتا جنسیتش به عنوان یک مرد یا زن شناخته نشد، خواستار این بود که این مطلب در شناسنامه این افراد منعکس شود. پس از مطرح کردن یک شکایت حقوق بشری و تشکیل دادگاه در مورد اینکه این افراد قادر به ثبت نشان X در شناسنامه خود نیستند، در نهایت حکم صادره منجر به تغییر کامل سیاست شد. هم اکنون هر یک از اهالی انتاریو قادر به ثبت گزینه X روی شناسنامه خود بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی می باشند.

در حالی که دولت نیوبرانزویک گفته قصد دارد این تغییر سیاست درباره شناسنامه ها را در اواخر سال جاری اجرایی کند، اما هنوز هیچ گونه تاریخ رسمی برای آن اعلام نکرده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.