10

ژوئن
2019

احتمال ورود بیش از ۵۲ هزار مهاجر به کبک تا سال ۲۰۲۲

Posted By : کاناداهوم/ 324

چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کبک هستید، خبر خوبی برایتان داریم! وزارت مهاجرت کبک در تاریخ ۷ ژوئن پیشنهاداتی  ارائه کرده که به موجب آن امکان دارد این استان تا سال ۲۰۲۰ از ۵۲ هزار مهاجر جدید استقبال کند. این استان امسال حد اکثر پذیرای ۴۲ هزار مهاجر خواهد بود و البته با این پیشنهادات جدید، می توان انتظار داشت که ۱۰ هزار و ۵۰۰ مهاجر جدید تا سال ۲۰۲۰ وارد کبک شوند.

بدین ترتیب نرخ مهاجرت به کبک به همان نرخی باز می گردد که قبل روی کار آمد دولت Coalition Avenir Québec در اکتوبر ۲۰۱۸ بود. گفتنی است بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نرخ مهاجرت به کبک به ترتیب ۵۳۰۸۴، ۵۲۳۸۸ و ۵۱۱۱۸ بوده است.

همانطور که قبلا از طریق شبکه های اجتماعی و وبسایت کاناداهوم خدمت همراهان گرامی اعلام شد، دولت کنونی کبک سال گذشته در راستای وعده های انتخاباتی خود، اقداماتی را برای کاهش موقتی مهاجرت به داخل کبک اتخاذ نمود. حالا اما بعد از سپری شدن کاهش موقتی، در این پیشنهادها بیان شده که این اقدام برای ترمیم و احیای خدمات و برنامه های استان در جهت خوگیری و حل شدن مهاجران در بافت جامعه کبک ضروری بوده است.

 وزارت مهاجرت کبک همچنین گفته است که ” پایه ی اصلاحات ایجاد شده است اما هنوز سیاست و برنامه ای برای اجرایی کردن آن و رسیدن به اهداف مورد نظر وجود ندارد. برای همین است که ما قصد داریم بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ سالانه از ۳ تا ۴ هزار مهاجر جدید استقبال کنیم تا تمام ابزارهای مورد نیاز برای اسکان موفقیت آمیزط مهاجران در کبک در اختیار مسئولان قرار گیرد”.

دولت کبک قصد دارد تا در طی این دو سال بین ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۵۲ هزار و ۵۰۰ مهاجر را جذب کند. از این تعداد ۶۵ درصد از طریق برنامه های مهاجرت اقتصادی/کاری کبک انتخاب خواهند شد.  

در این سند که وزارت مهاجرت کبک ارائه کرده است، پیشنهادات دیگری نیز به چشم می خورد که عبارت اند از:

از طرف دیگر، عده ای اصلاحات دولت کنونی کبک را ناعادلانه و نقطه متضاد نیازهای بازار کار آن دانسته اند؛ نیازی که بیش از همه جای کانادا احساس می شود. در مطالعه ای که ماه مارس منتشر شد، اعلام شده که هیچ شواهدی وجود ندارد که از دیدگاه دولت کنونی کبک مبنی بر نیاز به کاهش مهاجران حمایت کند.    

بد نیست بدانید چندی پیش بود که  وزیر مهاجرت کبک اعلام کرد این استان قرار است ۱۸۰۰۰ درخواست انباشته شده از متقاضیان مهاجرت اسکلید ورکر را رد کرده و در سیاست مهاجرتی جدید خود، بر مهارت های زبان فرانسوی و نیازهای بازار کار تاکید کند. این سیاست در قالب لایحه ای موسوم به Bill 9 ارائه شده بود. وزیر مهاجرت کبک سیمون ژولین بارت، هدف از ارائه ی این لایحه را اتخاذ سیاست شخصی شده تری اعلام کرده بود که تاکید آن بر کمبود نیروی کار است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.