29

جولای
2019

احتمال اخراج نوجوانان مجارستانی تبار پناهنده به کانادا

Posted By : کاناداهوم/ 251

[ad_1]

تورنتو- الیزابت آلماسی و دو پسر نوجوانش به نام آدام و مارتون در سال 2011، پس از سال ها تحمل آزار و اذیت فیزیکی و جنسی همسر و پدر بچه ها، مجارستان را ترک و به کانادا پناهنده شدند.
آدام گفت:
الیزابت نیز ادعا کرد که بارها از سوی شوهرش مورد ضرب و شتم شدید قرار می گرفت تا جایی که بیهوش می شد.
اما قاضی دادگاه مهاجرت در حکم سال 2018 خود، ادعاهای الیزابت را دروغ تشخیص داد. او مدعی شد که حتما دلیلی برای ترک همسرش از سوی الیزابت وجود داشت، اما هیچ کدام از ادعاهای او واقعیت نداشت. قاضی رید راسی همچنین به این دلیل ادعاهای الیزابت را رد کرد، چون او در هنگام طلاق از همسرش به او اجازه دیدار با فرزندان را داد و علیرغم مطلع شدن از ادعای آزار جنسی پسرها، با رفتن آنها به تعطیلات همراه پدرشان موافقت کرد. یکی از دلایل رد درخواست پناهندگی الیزابت این بود که او پس از گزارش آزارها، به کار کردن در کنار همسرش ادامه داد.
بر اساس حکم دادگاه، خانواده سه نفره اوایل فوریه 2019 از کانادا اخراج خواهند شد.
آلماسی ها که در همیلتون – انتاریو زندگی می کنند، درخواست پناهندگی خود را 15 دسامبر 2012 ارائه کردند. یعنی هنگامی که دولت سیستم جدیدی را برای ارزیابی درخواست ها معرفی کرد. اما به دلیل انباشته شدن تقاضاهای پناهندگی و تاخیر در رسیدگی به درخواست ها، تا طرح شدن پرونده شان در دادگاه، 7 سال در کشور زندگی کردند.
این نگرانی وجود دارد که الیزابت پس از بازگردانده شدن به مجارستان، بازداشت شود، زیرا فرزندانش را بدون اجازه پدرشان از کشور خارج و به کانادا آورده بود.
آدام آلماسی که به زودی از دبیرستان فارغ التحصیل می شود، اخیرا بورسیه 2 هزار دلاری برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کارلتون را دریافت کرده است. اما اگر به همراه خانواده از کانادا اخراج شود، مجبور می شود در مجارستان مجددا در کلاس نهم دبیرستان بنشیند. زیرا نه او و نه برادرش هیچ کدام از کردیت های مورد نیاز برای فارغ التحصیل شدن از دبیرستان در مجارستان را کسب نکرده اند.

[ad_2]