27

آوریل
2019

آیا شغل شما در کانادا مورد نیاز است؟

Posted By : کاناداهوم/ 393

یکی از پرسش هایی که همواره علاقه مندان مهاجرت کاری به کانادا در ذهن دارند، این است که در بازار کار کانادا به چه نوع مشاغلی نیاز است؟ متقاضیانی که می خواهند از طریق سیستم اکسپرس انتری مهاجرت کنند، ممکن است برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه دریافت کنند و این در حالی است که سیستم اکسپرس انتری به نوع شغل متقاضی، مادام که به مهارت مشخصی نیاز داشته باشد، اهمیت نمی دهد. در عین حال، متقاضیانی که در برخی مشاغل خاص دارای سابقه کار هستند ممکن است نسبت به سایر متقاضیان دست بالا را داشته باشند.

کانادا دارای مسیرهای مهاجرتی فدرال و استانی است که هر یک از آنها هم برای لحاظ کردن سابقه کار متقاضی معیارهای مشخصی دارند. سه مسیر مهاجرتی فدرال که باعث دریافت اقامت دائم توسط متقاضیان می شوند عبارت اند از Federal Skilled Worker،  Federal Skilled Trades و  Canadian Experience. صف انتظار همه ی متقاضیانی که در این سه دسته هستند توسط اکسپرس انتری مدیریت می شود.

برنامه های مهاجرت استانی

سیستم جامع رتبه بندی یا CRS که موقعیت متقاضی را در صف انتظار مشخص می کند تنها میزان سابقه کار متقاضی در شغل  تمام وقت و یا معادل آن شغل پاره وقت و نیز اینکه آیا آن شغل دارای مهارت یا Skilled است یا خیر را در نظر می گیرد. در این سیستم رتبه بندی، تنها مشاغلی که در دسته بندی ملی مشاغل یا NOC نوع مهارتشان 0 (مشاغل مدیریتی) است و نیز مشاغلی که سطح مهارت شان A (حرفه ای) و یا B (فنی) است رتبه بندی می شوند. به بیان دیگر، فرض کنیم که شغل متقاضی معماری است؛ سیستم جامع رتبه بندی کاری به عنوان شغل فردی که از طرف سیستم اکسپرس انتری برای تقاضا جهت دریافت اقامت دائم دعوت شده ندارد و فقط سطح و نوع مهارتی آن را لحاظ می کند.

مشاغل فنی

چند تا از مسیرهای مهاجرت استانی که برخی از آنها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط اند سابقه کار در شغلی معین را معیار خود اعلام کرده اند. این مسیرهای مهاجرتی به استان ها و نواحی شرکت کننده اجازه می دهند تا کارگران خارجی دارای سابقه کار را برای اقامت دائم انتخاب کنند. بسیاری از این مسیرهای مهاجرتی بر مبنای سیستم ابراز تمایل یا Expression of Interest فعالیت می کنند؛ این سیستم تمام متقاضیان را که متقاضیان اکسپرس انتری هم از آن دسته هستند ملزم به ساختن پروفایل در برنامه مهاجرت استانی مربوطه می سازند.

آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف یک استان انتخاب شوند دذر سیستم جامع رتبه بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب می کنند و بدین ترتیب حتما در پذیرش بعدی اکسپرس انتری از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت خواهد شد.  تقریبا تمام استان های کانادا حد اقل یک مسیر مهاجرتی دارند که دارای فهرست مشاغل مورد نیاز است و این فهرست را از جمله معیارهای امتیازدهی خود در نظر می گیرند. همانگونه که پیش از این، مثلا فهرست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان چندین بار در وبسایت و شبکه های اجتماعی کاناداهوم اعلام و به روزرسانی شده است، طبیعتا فهرست مشاغل مورد نیاز هر استان بر حسب نیازهای روز بازار کار آن به روزرسانی می شود.

در زیر چند تا از مسیرهای مهاجرت استانی که سابقه کار در شغل معینی را از جمله شرایط و معیارها عنوان کرده اند آورده می شود:

این فهرست حرفه های مختلفی را نیاز دارد اما برخی از استان ها در نیاز داشتن به چند شغل با هم اشتراک دارند؛ این مشاغل عبارت اند از:

حسابداران  – NOC 1311

دستیاران اداری – NOC 1112

برنامه نویسان کامپیوتر و رسانه های اینترکتیو – NOC 2174

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.