15

ژوئن
2019

آگاهی های شغلی کانادا در سه ماهه نخست 2019 به 435 هزار عدد رسید

Posted By : کاناداهوم/ 314

مشاغل بخش خصوصی کانادا بار دیگر رکوردشکنی کردند! جدیدترین خبرها حاکی از آن هستند که آگهی های شغلی در بخش خصوصی طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی به 435 هزار عدد رسیده است. این خبر در حالی بیان شده است که از میان تمام استان های کانادا، استان کبک، با بیشترین آگهی های شغلی پاسخ داده نشده پیشتاز است. بدین معنی که شغل های اعلام شده در آگهی ها هنوز شاغلی پیدا نکرده اند.

این خبر را فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا اعلام کرده است و افزوده که  435 هزار شغل طی حد اقل چهار ماه در سراسر کانادا آگهی شده است و بدین ترتیب نرخ آگهی های شغلی معادل 3.3 درصد است. این فدراسیون هم چنین اعلام داشته است که نرخ آگهی های شغلی طی دو سال اخیر پیوسته رو به افزایش بوده است و در فصل اخیر رکوردشکنی کرده است.

کمبود نیروی کار بر حسب استان

همچنین بنا به نقل از این فدراسیون، کمبود نیروی کار بیشتر بر مشاغل دارای مهارت تاثیر گذاشته است تا بر مشاغل نیمه ماهر و یا بدون نیاز به مهارت. این کمبود، همچنین بر سطح دستمزدها فشار زیادی وارد کرده است و کارفرمایانی که حد اقل یک جایگاه شغلی خالی دارند، گفته اند دستمزد را افزایش خواهند داد.

کمبود نیروی کار بر حسب بخش

فدراسیون کسب و کارهای مستقل کانادا اما گفته است که سال جاری نسبت به سال 2018، نرخ آگهی های شغلی رو به کاهش بوده است اما کمبود نیروی کار به ویژه در استان های کبک، بریتیش کلمبیا و انتاریو همچنان چالشی برای کارفرمایان است.

در نخستین فصل سال 2019، استان کبک کمترین نیروی کار را داشته است و نرخ جایگاه های شغلی خالی این استان 4.1 درصد بوده است. بعد از کبک، بریتیش کلمبیا با 3.6 درصد و انتاریو با 3.3 درصد در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

صنعت ساختمان سازی کانادا با نرخ 4.9 درصد بیشترین کمبود نیروی کار را طی فصل نخست 2019 داشته است؛ پس از آن، بخش خدمات شخصی با 4.7 درصد قرار دارد.

نرخ جایگاه های خالی و آگهی های شغلی کسب و کارها در بخش کشاورزی 3.8 درصد بوده است و بخش هتلداری نیز با 3.7 درصد در رتبه بعدی قرار داشته است.  این اعداد و ارقام نشان دهنده ی رونق بازار کار است نه رکود؛ حاکی از اشتغال زایی رو به رشد است. نرخ بیکاری کانادا در حال حاضر در پایین ترین حد خود طی بیش از چهل سال اخیر قرار دارد. اعداد و ارقام حاکی از این هستند که این موقعیت، به نفع مهاجران 25 تا 54 ساله بوده است چرا که نرخ بیکاری این گروه سنی از شاغلان 71 درصد بوده است – نرخی که از سال 2006 تا کنون بی سابقه بوده است.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.