16

مه
2019

آلبرتا برای ۳۳۵۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است

Posted By : کاناداهوم/ 330

جدیدترین خبرهای به دست آمده از آلبرتا از این حکایت دارند که این استان تا اینجای سال ۲۰۱۹ از طریق مسیر مهاجرتی خود که مرتبط با اکسپرس انتری است در مجموع ۱۴ پذیرش برگزار کرده و طی آنها ۳۳۵۷ دعوتنامه صادر کرده تا دعوت شوندگان بتوانند تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف این استان و در نهایت اخذ اقامت دائم کانادا ارائه کنند. نکته مهم این است که حد نصاب نمره متقاضیان اکسپرس انتری در سیستم جامع رتبه بندی ۳۰۰ بوده است.

آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف برنامه مهاجرت استانی آلبرتا انتخاب شده اند در سیستم جامع رتبه بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب می کنند و در دور بعدی حتما برای آنها دعوتنامه صادر خواهد شد. متقاضیانی که می خواهند از طرف آلبرتا انتخاب شوند باید ابتدا واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرتی آلبرتا که توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شوند باشند – این سه برنامه عبارت اند از  Federal Skilled Worker Class ،  Federal Skilled Trades Class و  Canadian Experience Class. علاوه بر این باید در اکسپرس انتری هم پروفایل داشته باشند.

در استان آلبرتا شهرهای ادمنتون و کلگری وجود دارد؛ شهرهایی که مقصد محبوب مهاجران هستند. اقتصاد آلبرتا مبتنی بر تولید نفت و گاز است اما فناوری اطلاعات، خدمات درمانی و سایر صنایع نیز در حال رشد هستند چرا که آلبرتا می خواهد اقتصاد خود را فراتر از بخش انرژی پیش ببرد.

مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا که سال پیش از آن رونمایی شد به این استان اجازه می دهد تا در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند و از آنها برای تقاضا جهت انتخاب از طرف استان دعوت کند. متقاضیان اکسپرس انتری که می خواهند از طرف استان آلبرتا انتخاب شوند باید علاوه بر داشتن معیارهای دیگر، در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS حد اقل ۳۰۰ امتیاز داشته باشند و نیز باید در مشاغلی فعالیت داشته باشند که از توسعه اقتصادی آلبرتا و اولویت های آن در راستای تنوع بخشی حمایت کند.

داشتن پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای آلبرتایی از جمله شرایط نیست اما در هر صورت، متقاضیانی که پیشنهاد شغل دارند، از دانشگاه کانادا فارغ التحصیل شده اند و یا والدین، فرزندان یا خواهر و برادر آنها در آلبرتا زندگی می کند اولویت خواهند داشت.  

همانطور که در بالا بیان شد آلبرتا در سال جاری ۱۴ پذیرش برگزار کرده که در سه تا از آنها حداقل امتیاز ۳۰۰ بوده است. این عدد به مراتب نسبت به سایر پذیرش های اکسپرس انتری کمتر است. بزرگترین پذیرشی که آلبرتا در سال جاری برگزار کرده مربوط به پذیرش ۵ مارس است که طی آن در مجموع ۴۷۳ دعوتنامه یا اعلامیه تمایل (NOI) صادر شد. اعلامیه تمایل برای آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری صادر می شود که توسط برمامه مهاجرت استانی آلبرتا در صف انتظار فدرال شناسایی شده اند. متقاضیان اکسپرس انتری که که اعلامیه تمایل یا NOI دریافت می کنند ۳۰ روز فرصت دارند که تقاضانامه کامل خود را برای انتخاب شدن از ظرف آلبرتا ارائه کنند.

آنطور که برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اعلام کرده است عوامل زیر احتمال صدور NOI از طریق مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری فدرال را کاهش می دهد:

این خبر بسیار خوشحال کننده ای برای متقاضیان اکسپرس انتری – و به ویژه متقاضیانی که امتیاز کمتری دارند – است. علاوه بر این باز هم به متقاضیان اکسپرس انتری یادآوری می کند که انتخاب شدن از طرف استان چه امتیاز بزرگی در پی خواهد داشت.  

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.