05

مه
2019

ده مهارت شغلی کلیدی در سال ٢٠٢٠ و پس از آن

Posted By : کاناداهوم/ 408

اتومبیل های خودران، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی دیگر جزو فانتزی های ذهنی نویسندگان رمان های علمی تخیلی یا کارگردانان هالیوودی نیستند. این واقعیتِ آینده ماست؛ آینده ای که تقریبا همینجاست!

انجمن جهانی اقتصاد می گوید که ما در معرض انقلاب چهارم صنعتی یا Industry 4.0 قرار داریم و همه چیز به سرعت در حال تغییر است.

در انقلاب Industry 4.0 شاهد پیشرفت های برق آسا و تغییرات ذهنی گسترده ای خواهیم بود که اینها همگی پیشرفت هایی در عرصه فن آوری های دیجیتال، فیزیکی و بیولوژیکی به ارمغان خواهد آورد.

 

بنابراین با نگاهی به آینده، این پرسش مطرح می شود که در این دنیای جدید چه مهارت هایی باید کسب کنیم؟

با بررسی افسران ارشد منابع انسانی در بزرگ ترین شرکت های جهان، انجمن جهانی اقتصاد (World Economic Forum) گزارشی از مشاغل آینده را منتشر کرده است که در آن 10 مهارت برتر که تا سال 2020 و پس از آن به آنها نیاز دارید معرفی شده است.

طبق بررسی کارشناسان ارشد منابع انسانی در برخی از شرکت های پیشتاز جهانی، انعطاف پذیری شناختی تماما در مورد یک “ژیمناستِ ذهنی” بودن است. اگر مغز خود را به عنوان یک سالن ژیمناستیک در نظر بگیرید و همه دستگاه های مختلف (به عنوان مثال حلقه ها، میله های موازی و میله تعادل) را به عنوان روش های مختلف تفکر (به عنوان مثال مغز خلاق، مغز ریاضی، مغز تفکر انتقادی و غیره) فرض کنیم؛ انعطاف پذیری شناختی این گونه تعریف می شود که چگونه می توانید میان سیستم های مختلف فکری به سرعت (و به راحتی) نوسان، جهش و چرخشی رو به عقب و جلو داشته باشید.

هرچه بیشتر انعطاف پذیر باشید، دیدن الگوهای جدید برای شما آسان تر می شود و ارتباط منحصر به فردی بین ایده ها ایجاد می کند. این باعث می شود با مفهوم داشتن یک ذهن “چابک” بیشتر آشنا شوید.

پس ما چگونه ماهیچه های شناختی خود را انعطاف پذیرتر کنیم؟ با یادگیری چیزهای جدید و به ویژه یادگیری روش های جدید تفکر. اگر فکر می کنید دارای خلاقیت نیستید، این نقطه ضعف را به عنوان هدفی برای یادگیری یک ساز، رقص و یا شرکت در یک کلاس هنری قرار دهید.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.