06

جولای
2019

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا: مسیرهای مهاجرتی به سمت ساحل اقیانوس آرام

Posted By : کاناداهوم/ 320

استان بریتیش کلمبیای کانادا، که به ساحل اقیانوس آرام راه دارد، سومین استان بزرگ کانادا به لحاظ مساحت و جمعیت است. در این استان، علاوه بر شهرهای کوچک و زیبای دیگر، شهر سرزنده ای همچون ونکوور واقع شده است. بریتیش کلمبیا که به خوبی از اهمیت مهاجرت برای رشد جمعیت و توسعه اقتصادی خود واقف است برنامه مهاجرت استانی خود را توسعه بخشیده است.

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا به دو مسیر مهاجرتی تقسیم می شود: مهاجرت مهارت ها/اکسپرس انتری و مهاجرت کارآفرینان. مهاجرت مهارت ها یا Skills Immigration Stream مسیر اخذ اقامت دائم کانادا را برای دو دسته از افراد فراهم می کند: یکی کارگران ماهر و نیمه ماهر در مشاغل پرتقاضا در بریتیش کلمبیا و دیگری دانشجویان خارجی فارغ التحصیل از موسسات آموزش عالی و دانشگاه های واجد شرایط کانادا.

سیستم مبتنی بر امتیاز

مسیر مهاجرتی Skills Immigration Stream از پنج دسته تشکیل شده است: کارگر ماهر یا اسکیلد ورکر، فارغ التحصیل خارجی در مقطع فوق لیسانس و دکتری – این دسته ها به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط هستند و به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا اجاره می دهند متقاضیان مهاجرت اسکیلد ورکری را که پروفایل اکسپرس انتری دارند انتخاب کند.

پایلوت تکنولوژی

آندسته از متقاضیان که از طرف استان انتخاب می شوند در سیستم جامع رتبه بندی 600 امتیاز دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسگرس انتری حتما از آنها دعوت خواهد شد تا تقاضای خود ر ابرای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. 

استان بریتیش کلمبیا در سال 2018 شش هزار و 500 متقاضی مهاجرت را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کرد؛ نیمی از این افراد از طریق دسته های اکسپرس انتری به کانادا آمدند. گرچه هر دسته دارای معیارهای خاص خود است، در تمام دسته ها به استثنای International Post-Graduate  شرایط مهاجرت از طریق دسته ی اسکیلد ورکر و اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد شغل تمام وقت و دائمی از یک کارفرمای بریتیش کلمبیایی است.

مسیرهای مهاجرتی مختص کارآفرینان

بریتیش کلمبیا در سال 2016 سیستمی موسوم به Skills Immigration Registration System را رونمایی کرد؛ این سیستم مبتنی بر امتیاز است و متقاضیان را طبق امتیازی که بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی و نوع شغلی که در آن پیشنهاد کار دریافت کرده اند رتبه بندی می کند.

سپس از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را در هر دو دسته ی مهاجرت مهارت ها و اکسپرس انتری دارند طی پذیرش های متوالی دعوت می شود تا تقاضای خود را برای انتخاب شده از طرف استان ارائه کنند. ثبت پروفایل SIRS برای تمامی دست های اکسپرس انتری / مهاجرت مهارت ها به استثنای دسته های Healthcare Professional و International Post-Graduate الزامی است.

یکی دیگر از نوآوری های برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا رونمایی از پایلوت تکنولوژی یا Tech Pilot در سال 2017 است. این پایلوت متقاضیان دسته های اکسپرس انتری / مهاجرت مهارت ها را که در 29 شغل مورد نیاز دارای پیشنهاد کار هستند هدف می گیرد. این پایلوت که اخیرا در ماه ژوئن تا سال 2020 تمدید شد، استخدام کارگران ماهر خارجی را توسط شرکت های بخش فناوری استان بریتیش کلمبیا که با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کنند تسهیل می سازد و شرط داشتن پیشنهاد کار دائمی را به پیشنهاد کار یک ساله تقلیل می دهد.  

اما بریتیش کلمبیا کارآفرینان را هم در نظر دارد. اگر شما در زمینه کارآفرینی تجربه و سابقه دارید می توانید این مسیر را امتحان کنید. مسیر مهاجرتی کارآفرینی در برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا سه دسته دارد : دسته ی مبتنی بر مهاجرت کارآفرین، پایلوت منطقه ای و دسته ی پایلوت های استراتژیک.

پایلوت منطقه ای پایلوتی دو ساله است و آخرین طرح برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا است که سال پیش برای پشتیبانی از توسعه اقتصادی بخش های بیرون از شهرهای بزرگ استان ارائه شده است. این برنامه به جوامع شرکت کننده اجازه می دهد کارآفرینانی را که پروپوزال های کسب و کارشان مطابق با اولویت های اقتصادی شان است به برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا ارجاع دهند.

 


گروه کاناداهوم با سالها تجربه در امر مهاجرت تحصیلی و داشتن پرونده های موفق، آماده پذیرفتن متقاضیان علاقه مند به ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کانادا بوده و از متقاضیان دعوت می کنیم برای شروع پروسه، به صفحه تماس با ما رفته تا با مشاورین و اعضای شورای مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا مشاوره رایگان داشته باشند تا بهترین راه را برای آنها انتخاب کنند.